Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 1.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 2.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 3.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 4.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 5.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 6.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 7.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 8.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 9.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 10.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 11.
  • Paraugs 'Sociālpedagoģiskās animācijas', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Atvaļinājuma, ceļojuma un tūrisma animācija    3
2.  Veselības un terapijas animācija    6
3.  Vides animācijas metodes    10
Darba fragmentsAizvērt

Vides animācijas metodes
Īss apraksts : Vides animācija ir atvērta metode, kura nenosaka rīcības stingru, nemainīgu koncepciju, bet ir procesa orientēta, situāciju analizējot no jauna, un tādējādi ietekmējot vides plānošanu, kura realizētā mērķa grupa rada vislabākos parametros. Galvenais fokuss vides animācijā tiek likts uz sevis pieredzi sociālvides kontekstā.
Mērķis -vērst uz to laiku apzināt dzīves telpa, kurā cilvēki atrodas viņu ikdienā, uz to, lai cilvēki kļūt aktīvi, līdzdalībnieki savas telpas izveidošanā un jaunu dzīves telpu nišu atrašanā.
-mērķa grupas fokusēšana uz zināšanu iegūšana un pieredzi sociālas vides kontekstā.
Mērķa grupa: visām vecuma grupā
Animatora uzdevums: animātoram ir jādot ierosme dalībniekiem piedalīties, doties jaunu atklājumu pieredzes gūšanā. Animātoram ir jādot dažādus, gan vēsturiskus, gan ikdienišķi orientētus impulsus, kas spētu uzrunāt un izraisīt dažādas intereses. Animators ir ierosmes devēja, vadītāja lomā.
Pielietojamās tehnikas un materiāls :
Ieguvums:
• Motivē iepazīt vidi
• Motivē apzināt jaunu dzīves nišu savā ikdienas dzīves telpā
• Motivēs jauniešu saprast, ka sabiedrībā pastāv akcentēta dažāda profesionālā izvēle un tas mudina un ierosina izdarīt savu izvēli
• Tiek rosināta vēlme aktīvi līdzdarboties
• Dalībnieki kļūst par aktīviem līdzdalībniekiem savas dzīves telpas izveidošanā
• Dalībnieki iegūst jaunas zināšanas par savu apkārtējo vidi
Iespējamais pielietojums Latvijā:
• Var izmantot iepazīstinot bērnu un jauniešus ar vidi, kurā viņi dzīvo
• Veicot vides problēmu aktualizāciju
• Atvērto dienu organizācijā, kur notiktu nevis skolās, bet gan iestādēs, kur var darboties attiecīgajā profesijā
• Kopīgas vides sakārtošanas apkārt mājai
• Kaimiņu pasākuma organizēšanā
Piemērs un ieteikumi norisei : Pielietojums vienā no sociālās zinības mācību stundas.
1. Skolēni dodas uz pilsētas parku, kur ir pieejami dažādi materiāli – lapas, zāle, akmentiņi u.t.t
2. Animātors katram dalībniekiem iedot baltu papīra lapu, līmi un šķēres
3. Dalībniekiem izmantojot apkārt pieejams materiālus izveidot ceļu līdz skolai, attēlojot mājas, kas ir apkārt, kādi koki aug u.t.t
4. Kad visi dalībnieki ir pabeiguši darbu, visi parāda izveidotu darbu un pastāsta par to.

Atlants