Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 37 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 1.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 2.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 3.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 4.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 5.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 6.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 7.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 8.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 9.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 10.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 11.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 12.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 13.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 14.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 15.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 16.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 17.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 18.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 19.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 20.
  • Referāts 'Korupcijas novēršana un apkarošana Latvijā', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  Noziedzīgie nodarījumi valsts institūciju dienestā (2000 – 2004)    3
2.  Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja statuss un darbība    7
2.1.  Starptautiskie līgumi un sadarbība    7
2.2.  Iekšējas kontroles mehānismi    7
2.3.  Likumdošana    7
2.4.  KNAB neatkarība: dažas problēmas un iespējamie risinājumi    8
3.  Kritēriji pretkorupcijas institūcijas vērtēšanai    8
4.  Pilsoniskā sabiedrība un nevalstiskās organizācijas    9
4.1.  Sabiedrības attieksme pret korupciju    10
4.2.  Sabiedrības uzticībaKNAB    10
5.  Interešu konflikts    11
5.1.  Interešu konflikta regulējums    11
5.2.  Dažas problēmas interešu konflikta regulējumā    11
5.3.  Lobēšana    11
5.4.  Korupciju veicinošie strukturālie un institucionālie faktori pašvaldībās    11
6.  Partiju finansējums    12
7.  Politiskās korupcijas mazināšanas praktiskās iespējas    14
7.1.  Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana    14
7.2.  Liecinošo personu un ziņotāju aizsardzība    15
7.3.  Īpašumu un ienākumu kontrole    15
8.  Korupcijas riski dažādas nozarēs    16
8.1.  Korupcijas riski būvniecība    16
8.2.  Valsts un pašvaldību iepirkums    16
8.3.  Korupcija publiskajos pakalpojumos (veselības aprūpe, izglītība u. c.)    16
8.4.  Korupcija struktūrfondu vadības kontekstā    17
8.5.  Ētika tiesās    18
  NOBEIGUMS    19
  BIBLIOGRĀFIJAS SARAKSTS    20
Darba fragmentsAizvērt

2002. gadā korupcijas novēršanas politika Latvijā paredzēja daudzas izmaiņas – sākot no jaunu likumu pieņemšanas 7. Saeimas laikā līdz tāda Ministru kabineta izveidei 8. Saimes laikā, kas tieši cīņu ar korupciju pasludinājis par prioritāti.
Tādēļ 2002. gada rudenī tika izveidots Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). Tas vienlaicīgi ir arī atskaites punkts (mērķis) manam pētījuma par Korupcijas novēršanu un apkarošanu Latvijā (2002 – 2009), lai spētu izprast vai situācija šajos 7 gados ir uzlabojusies un korupcijas izplatība Latvijā mazinājusies.
Tādēļ kā galvenos uzdevumus es izvirzu: 1) aplūkot pēc iespējas vairāk un dažādas valsts un pirvātās organizācijas un institūcijas, to darbību un korupcijas faktoru tajās; 2) censties rast risinājumus korupcijas izplatībai un 3) aplūkot citu valstu pieredzi cīņā ar korupciju.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants