Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personāla motivācija', 1.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 2.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 3.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 4.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 5.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 6.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 7.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 8.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 9.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 10.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 11.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 12.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 13.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 14.
  • Referāts 'Personāla motivācija', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Motivācijas butība    3
2.  Motivēšanas teorija    6
2.1.  Abrahama Maslova vajadzību hierarhija    6
2.2.  Frederika Hercberga divfaktoru modelis    9
2.3.  K. Alderfera ERG teorija    10
2.4.  Deivida Makklellanda sasniegumu motivācijas teorija    11
3.  Motivācijas principi    12
  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

Jebkurā uzņēmumā, kurš ir gatavs veiksmīgi darboties, svarīga loma ir darbinieku motivēšanai. Ikvienam vadītājam, kurš strādā ar cilvēkiem, ir jāpievērš uzmanība darbinieku motivēšanai, lai stimulētu viņus kvalitatīvāk strādāt un veicinātu uzņēmuma attīstību.
Motivēšana ir dinamisks process, kurā, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķi sasniegšanu.
Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personiskos mērķus. Jēdzieni „motīvs” un „stimuls” sākotnēji šķiet ar vienādu nozīmi. Tomēr jēdziens „motīvs” ir daudz plašāks un ietilpīgāks. Motīvi aptver visu cilvēka iekšējo un ārējo vajadzību kopumu, kas pamudina strādāt. Jēdziens „stimuls” savukārt vairāk attiecas uz līdzekļiem, ar kuriem pamudināt cilvēku. Šis jēdziens vairāk attiecas uz organizāciju vadītājiem. Pareizi stimulējot darbiniekus, labumu gūst gan darbinieki, gan arī paši vadītāji. Tādēļ ir svarīgi zināt, kādēļ cilvēks strādā.
Motivēšanas procesā darbinieki izvēlas kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu personīgos mērķus. Mērķi, pēc kuriem cilvēki tiecas, var būt gan materializēti — nauda, paaugstinājums darbā, gan arī abstrakti — pašapliecināšanās, gandarījums par veicamo darbu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants