Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā', 1.
  • Eseja 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā', 2.
  • Eseja 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā', 3.
  • Eseja 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā', 4.
  • Eseja 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Pedagogs nevar tikai cienīt sevi un pārējos uzskatīt par nenozīmīgiem, viņš nedrīkst darboties tikai uz savu iniciatīvu, lai ko uzsāktu, ir jādiskutē, jāveido dialoģiskās runas un pārrunas gan ar bērniem, gan kolēģiem. Darbībai, ko veic gan skolotājs, gan skolēns jābūt mērķtiecīgai. Izmantojot šo principu darbam būs rezultāti tikai tajā gadījumā, ja būs bijusi vienošanās ar audzēkņiem. Pretējā gadījumā audzēkņi iegūst negatīvu pieredzi, atraidījumu savām domām un nepareizu viedokli par to, vai vispār audzēkņu viedoklim skolā, un tālāk sabiedrībā, ir jebkāda nozīme.

Jebkurš pedagoģiskais princips ir balstīts uz to, lai nerastos sarežģījumi personības attīstībā, lai bērns augtu par sabiedrībā pieņemamu personību. Nav viegli izpildīt katra principa būtiskākās prasības, viss ir paveicams praktiski darbojoties, izvērtējos situācijas, labojot radušās kļūdas un mērķtiecīgi ejot uz rezultātu jeb panākumiem. Visi mēs esam vienlīdzīgi, neatkarīgi no mūsu varēšanas vai rakstura īpatnībām – ar vienādām tiesībām un vienlīdzīgu zināšanu saņemšanu, un attieksmi no pedagoga puses. Svarīgi katrā pedagoģiskajā principā ir atcerēties, ka tajā pastāv personība, dzīva būtne ar sajūtām, emocijām, ar iekšējo pasauli.

Autora komentārsAtvērt
Atlants