Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju rīcība tirgū', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam – iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Tieši patērētājs ir pieprasījuma veidotājs tirgū. Patērētāju ienākumi: atlīdzība, ko saņem mājsaimniecības par tirgū pārdotiem resursiem. Par zemi un citu īpašumu saņem zemes renti vai nomas maksu, dividendes; par padarītu darbu - darba algu; par kapitālu – procentu maksājumus; uzņēmējs ienākumu saņem peļņas veidā. Ienākumu avoti ir arī pensijas un pabalsti, kā arī papildus naudas līdzekļus var iegūt, saņemot noguldīto naudu bankā, pārdodot dažādas materiālas vērtības, piemēram, zemi, nekustamo īpašumu, akcijas, dārglietas. Mājsaimniecības var izlietot tikai to ienākumu daļu , kas paliek pāri, ja no kopējiem ienākumiem atņem ienākuma nodokli un citus maksājumus – tīrais ienākums. Daļu no tīrā ienākuma var arī uzkrāt un šie līdzekļi ir paredzēti izlietošanai nākotnei, uzņēmumi uzkrāj, lai paplašinātu ražošanu, bet valdība var tikai uzkrāt, ja ieņēmumi ir lielāki par izdevumiem. Reālais ienākums ir preču un pakalpojumu daudzums, kuru, pastāvot noteiktam cenu līmenim, patērētājs var iegādāties par tīro ienākumu. Patērētāju izdevumi ir pirmās nepieciešamības preces kā pārtika, apģērbs, mājoklis, rodas arī nepieciešamība pēc zināmām ērtībām kā automašīna, dažāda sadzīves tehnika, cilvēks ir arī sociāla būtne un izjūt vajadzību pēc teātra, operas apmeklējumiem, pēc atpūtas – ceļojumiem, kā arī ienākuma nodoklis.…

Atlants