Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 1.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 2.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 3.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 4.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 5.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 6.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 7.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 8.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 9.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 10.
  • Referāts 'Teda Vraga darbs "Vērtējums un mācīšanās" ', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Ekseteras Universitātes profesora T.Vraga grāmata “Vērtējums un mācīšanās” izdota Londonā un Ņujorkā 1997.gadā. Šī grāmata ir viena no “Klases prasmes sērijas” grāmatām, kuras redaktors ir Clive Carre. Grāmata sarakstīta angļu valodā, tajā ir 65 lapaspuses. Izdevuma tapšanā autors izmantojusi 31 literatūras avotus. Grāmata sākās ar ievadu, kurā raksturota problēmas aktualitēte un grāmatas saturs.
Grātata sastāv no 6 daļām:
1. Daudzejādie vērtēšanas veidi.
2. Vērtēšanas principi un mērķi.
3. Neformālā vērtējuma metodes.
4. Formālā vērtējuma metodes.
5. Darbības vērtējums.
6. Vesels skolas iznākums.
Autors ir sarakstījis šo grāmatu skolotājiem. Grāmatā ir dots ne tikai teorētiskai materiāls, bet arī dažādas situācijas diskusijām, daudz piemēru, kurus skolotājs var izmantot sākumskolā un pamatskolā.

Autors analizē pastāvīga un gala vērtējuma nozīmi saistībā ar skolēnu motivāciju.
Skolās skolēnu darbs tiek novērtēts laika gaitā un kursa beigās. Nepārtraukts novērtējums bieži tiek uzskatīts kā labāks skolēniem, kas ir uzcītīgi. Čailds (1977) uzsver, ka tas var būt atkarīgs no uzdevuma veida, jo, ja skolēns tiek nepārtraukti slavēts, viņš var arī zaudēt interesi, skolēns var kļūt dezorganizēts.
Viens no galvenajiem jēdzieniem mācīšanā un mācīšanās procesā ir motivācija. Zināmā mērā motivāciju var definēt kā laika daudzumu, un, ko psihologi sauc par mudinājuma pakāpi, ko skolēni pielieto savā mācīšanās procesā. Ja motivācija ir augsta, tad skolēni daudz laika velta sekojošai nodarbei. Pēc pāris nedēļām un mēnešiem progresam ir jābūt, ja dotā programma ir saprasta. Nepārtraukts novērtējums, piedāvājot regulāru atgriezenisko saiti, var palīdzēt maksimizēt skolēnu koncentrēšanos un uzmanību. Ja skolēni to redz no negatīvās puses, tas var samazināt laiku un pūles, kas pieliktas studiju programmas apguvei.

Autora komentārsAtvērt
Atlants