Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 1.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 2.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 3.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 4.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 5.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 6.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 7.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 8.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 9.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 10.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 11.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 12.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 13.
  • Referāts 'Izglītība kā sociālais institūts', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Izglītība kā sociālais institūts    4
1.1.  Kas ir izglītība un izglītības socioloģija    4
1.2.  Izglītības vēsture    5
2.  Izglītības loma zināšanu un inovāciju laikmetā    6
2.1.  Galvenās 21.gs. pretrunas , kas ietekmē arī izglītību    6
2.2.  Izglītības socioloģijas aktuālie jautājumi un izpētes virzieni mūsdienās    6
3.  Socioloģiskie pētījumi Latvijā    7
4.  Socioloģiskā attīstība izglītībā    9
4.1.  Funkcionālais skatījums    9
4.1.1.  Funkcionālisms un izglītības funkcijas    9
4.1.2.  Konfliktu teorijas pieeja    11
4.1.3.  Simboliskais interakcionisms    11
4.1.4.  Liberālisma pieeja un sociāldemokrātiskā pieeja    11
4.1.5.  Metodoloģiskās koncepcijas    12
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Izglītības socioloģija tiek apskatīta kā sociālais institūts, uz kuru arī ir likts pamats.
Izglītības statuss sociālajā realitātē cilvēces vēsturiskajā attīstībā ir būtiski mainījies. Situācija mainījās 19. gadsimta otrajā pusē, kad industrializācijas attīstība radīja nepieciešamību palielināt zināšanu apguves iespējamību krietni plašākam sabiedrības slānim.
Izglītība attīstītākajās valstīs tiek uzskatīta par sabiedrības labklājības nodrošināšanas, kā arī katra indivīda attīstības veicināšanu. Izglītībā liela uzmanība jāvelta cilvēka attīstībai, jo viņš uzkrāj zināšanas, pielieto tās praksē.
Funkcionālisms tiecas noskaidrot izglītības funkcijas sabiedrībā un arī attiecības ar citiem sociālās sistēmas elementiem.
Izglītība ir ļoti svarīga, tādēļ valstij būtu jādara viss iespējamais, lai šī nozare pilnveidotos un attīstītos tālāk, jo bez tās cilvēkam „izsisties uz augšu” mūsdienu sabiedrībā ir ļoti grūti.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants