Vērtējums:
Publicēts: 05.12.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 1.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 2.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 3.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 4.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 5.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 6.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 7.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 8.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 9.
  • Referāts 'Protorenesanses izpausmes tēlniecībā Itālijā', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Protorenesanses jēdziens    3
2.  Nozīmīgākie mākslinieki    4
2.1.  Nikolo Pizāno    4
2.2.  Džovanni Pizāno    5
2.3.  Arnolfo di Kambio    6
2.4.  Andrea Pizāno    7
3.  Secinājumi    8
4.  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    9
  Pielikums    10
Darba fragmentsAizvērt

3. Secinājumi
• Protorenesanse bija nozīmīgs pārejas posms starp viduslaikiem un renesansi.
• Protorenesanse varētu tikt raksturota kā romānikas, gotikas un antīko tradīciju sintēze.
• Māksliniekiem bija brīvi pieejami bija antīkā laika tēlniecības darbi, īpaši romiešu sarkofāgi, no kuriem ļoti ietekmējies ir Nikolo Pizāno.
• Tēlniecība pārsvarā ir pakārtota arhitektūrai.
• No viduslaiku mākslas ir saglabājušās neprecīzās proporcijas.
• No antīkās mākslas parādās reālisms, individualizēti sejas vaibsti, nojaušamas ķermeņa aprises un kontraposts.
• Tēlniecībā ir redzama Džotto di Bondones ietekme.
• Atsevišķi mākslas darbi tiek savienoti un uztverti kā viens veselums.
• Ir mainījusies pasaules uztvere, jo tiek akcentēta mākslinieka individualitāte.


Autora komentārsAtvērt
Atlants