Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 1.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 2.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 3.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 4.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 5.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 6.
  • Referāts 'Personības attīstības un socializācijas mijsakarības Alfrēda Ādlera skatījumā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

A. Ādlers ir viens no tiem psihologiem, kura idejas un koncepcijas ir izmantojamas praktiski jebkurā dzīves situācijā. Viņš savu koncepciju apzīmē kā individuālo psiholoģiju. A. Ādlera psiholoģijā ir ievēroti divi galvenie principi – atziņa, ka psihi veido apzinātā un neapzinātā daļa, un otrs, ka cilvēka darbību virzošie spēki atrodas psihes neapzinātajā daļā, tas nozīmē, ka cilvēka darbība vienlaikus notiek gan apziņā, gan zemapziņas līmenī, tur nav ne pretrunas, ne savstarpēji papildinošas darbības vizošie spēki.
Ja salīdzina Freidu un Ādleru, tad viņus atšķirīgus dara lūk kas: Freids uzskata, ka cilvēka pagātne nosaka viņa tagadni un nākotni, tas kas ir noticis ar cilvēku bērnībā, viņa bērnības pārdzīvojumi un konflikti lielā mērā nosaka to, kas ar cilvēku notiek tagad un notiks turpmāk. Turpretim Ādlers sludina pretēju principu – cilvēka nākotne nosaka viņa tagadni. Tas pēc kā cilvēks savā dzīvē tiecas, kas ir viņa dzīves mērķis, kāda ir cilvēka orientācija uz nākotni, nosaka to, kā cilvēks dzīvo tagad. Galvenais Ādlera koncepcijā ir priekšstats par dzīves mērķi. Manuprāt ļoti vērtīga doma, ja cilvēkam ir augsts mērķis , ko viņš vēlas sasniegt, tad cilvēks dzīvo labu, pilnvērtīgu dzīvi un dara visu, lai sasniegtu nosprausto. Manuprāt sasniedzot vienu mērķi, vajadzētu tiekties pēc jauniem sasniegumiem.
Mana dzīves darbība nav saistīta ar skolotājas darbību, bet man ir divi bērni, un vienu no viņiem jaunāko es esmu uzaudzinājusi. Vecākajam Raimondam ir 18 gadi un jaunākajam Rolandam 17 gadi. Manas ģimenes audzināšanā Rolands ir 11 gadus. Lasot materiālus par Ādleru, piemēram uzmanību izraisīja koncepcija par mazvērtības izjūtu. Teorētiķis apgalvo, ka ikviena neiroze ceļas no nepilnvērtības izjūtas. Tātad neiroze ir pastāvīga mazvērtības izjūta. Rolands 6. gadu vecumā zaudēja abus vecākus un es kā māsīca pieņēmu viņu savā ģimenē, kur auga jau Raimonds, kuram bija 7 gadi. Abi zēni bija vienaudži. Rolandam bija problēmas ar staigāšanu, pēc avārijas viņam bija lauztas abas kājas un nācās iziet ilgu ārstēšanās un rehabilitācijas periodu. Rolandam tā dēļ bija jākavē skola, kurā viņš sāka iet tikai 9 gadu vecumā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants