Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Franšīze', 1.
  • Referāts 'Franšīze', 2.
  • Referāts 'Franšīze', 3.
  • Referāts 'Franšīze', 4.
  • Referāts 'Franšīze', 5.
  • Referāts 'Franšīze', 6.
  • Referāts 'Franšīze', 7.
  • Referāts 'Franšīze', 8.
  • Referāts 'Franšīze', 9.
  • Referāts 'Franšīze', 10.
  • Referāts 'Franšīze', 11.
  • Referāts 'Franšīze', 12.
  • Referāts 'Franšīze', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Franšīzes būtība    4
2.  Franšīzes priekšrocības    6
3.  Franšīzes trūkumi    7
4.  Franšīze kā uzņēmējdarbības veids Latvijā    8
5.  Nobeigums    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

1. Franšīzes būtība

Par franšīzes biznesa modeļa pamatlicēju tiek uzskatīts pasaulē pazīstamais šujmašīnu ražotājfirmas Singer dibinātājs Izaks Zingers, kurš savu uzņēmējdarbību sākumā ASV un vēlāk visā pasaulē veica tieši pēc franšīzes principa.

Franšīze (komerciāla pilnvara – no angļu valodas) nozīmē savas produkcijas vai preču zīmes izmantošanas tiesību nodošanu citam uzņēmumam, kas apņemas šo produktu realizēt pēc pārdevēja noteiktiem standartiem. Tā principi - biznesa kvalitāte ir līdzīga ikvienā pasaules valstī, kur franšīze tiek pārdota.
Šī preču zīme ir nozīmīga franšīzes pircēja biznesam. Pārdevējs pastāvīgi palīdz franšīzes pircējam, daudzos gadījumos franšīzes devējs izpilda arī piegādātāja funkciju. Abas šīs puses ir savstarpēji cieši saistītas un dažreiz darbojas gandrīz kā vertikāli integrēta sistēma.

Autora komentārsAtvērt
Atlants