-
Tūrisma uzņēmuma SIA "Apvienotā trasta kompānija" "Hotel Club 1934” mārketinga analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga teorētiskie aspekti | 5 |
1.1. | Mārketinga analīze | 7 |
1.1.1. | Mārketinga pamatelementi | 9 |
1.2. | Tirgus segmentēšana | 11 |
2. | Viesnīcas „Club 1934” apraksts | 14 |
2.1. | Viesnīcas servisa un pakalpojumu saraksts | 14 |
2.2. | Viesnīcas „Club1934” SVID analīze | 15 |
2.3. | Viesnīcas „Hotel 1934”tirgus segmentēšana | 17 |
2.4. | Konkurenti | 20 |
2.5. | Klientu aptaujas | 21 |
Secinājumi un priekšlikumi | 25 | |
Literatūras saraksts | 26 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
• Pārliecinošs vairums viesnīcas viesu ir apmierināti ar saņemto pakalpojumu, kas liecina, ka pakalpojuma kvalitāte ir augsta.
• Viesnīca nodrošina daudz darbavietas, kas savukārt, ir ļoti nozīmīgi gan valsts sociālajās, gan ekonomiskajās sistēmās.
• Attīstoties Latvijas ekonomikai, arī viesnīcai club „1934” parādīsies lielākas iespējas attīstīties.
• Viesnīca piedāvā samērā šauru pakalpojumu klāstu. Trūkstošais tiek aizstāts ar sadarbības līgumiem
• Tāda tipa viesnīca ir vienīgā Ogrē, tātad viņai praktiski nav konkurentu šeit,
• Viesnīcas iekšējā struktūra ir ļoti organizēta un sakārtota
• Viesnīcai ir lieliska atrašanās vieta, kas piesaista ārzemju tūristus
• Pakalpojumu cenas ir atbilstošas pakalpojuma kvalitātei un pieņemamas viesiem
• Viesnīcas restorānam vajadzētu domāt par pārmaiņām
• Viesnīca piedāvā salīdzinoši maz atrakciju priekš visiem, ņemot vēra, ka viesnīca atrodas tādā vietā.
• Katru gadu viesnīca attīstās, ievērojot klientu vēlmes, piemēram pirms diviem gadiem nebija pieejami kondicionieri par, ko klientu sūdzējās, kas tagad ir izlabots.
Darba autors piedāvā sekojošus priekšlikumus pēc mārketinga anazlīzes viesnīcā „Club 1934”:
• Nepieciešams uzlabot pakalpojumu sniegšanas kvalitāti 1 gada laikā, sākot ar 1.Janvāri, viesnīcas direktorei, izmaksās 5000Ls un dos apgrozījuma palielināšanu uz 10%.
…
Jebkura firma funkcionē, ja tai ir iekšējie un ārējie sakari. Aktīvo subjektu un spēku kopumu, kuri ietekmē firmu vai firmas iespējas veikt sekmīgu darbību, ko sauc par mārketinga vidi. [4;33] Tiek uzskatīts, ka mārketinga vidi iedala šādi: • Ārējā vide • Iekšēja vide Ārējā vide veidojas no makrovides un mikrovides elementiem. Makrovide sastāv no: ekonomiskās vides - vide, ko nosaka preces un piedāvājuma attiecība, cenas un ienākumi; demogrāfiskās vides - vide, ko raksturo vecums, dzimums, rase, tautība, ienākumi, profesija, ģimenes lielums, kā arī svarīgs ir ģeogrāfiskais novietojums; sociālās kultūras vides - paražas, tradīcijas, stereotipi; zinātniski tiesiskās vides - apkārtējā klimata izmaiņas, piesārņojums; politiski tiesiskās vides - likumdošanas akti. Mikrovide sastāv no: visi potenciālie patērētāji - firmas, starpnieki, valsts iestādes, parasti pircēji; piegādātāji - firmas, kompānijas vai individuālie uzņēmumi, kuri preču un pakalpojumu ražošanu apgādā ar nepieciešamajiem resursiem – izejvielām, iekārtām, elektrību, kurināmo utt.; starpnieki - personas vai organizācijas, kuras nodrošina kompānijai preču virzību, sadali un pārdošanu tirgū. Pieder aģenti, vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, brokeri, reklāmaģentūras, transporta un noliktavu organizācijas ; konkurenti - viens no mārketinga sistēmas komponentiem. Konkurence ir stimuls produkta kvalitātes un tā drošības nepārtrauktai pilnveidošanai. Konkurence liek radīt jaunus produktu veidus. Bez tās nevar pastāvēt tirgus ekonomika. Konkurence pieder pie mikroekonomiskās vides ierobežojošiem faktoriem, kas var bremzēt jūsu panākumus. Konkurence ļauj pircējam arī atteikties no jūsu preces vai pakalpojuma. Konkurence var būt nopietns drauds firmas panākumiem. Ir ārkārtīgi svarīgi būt informētam par konkurentiem. Nepārtraukti jācenšas papildināt zināšanas par viņu darbību.