-
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plāns
Franču grupa „Danone”, piemēram, ir izveidojusi pētījumu ekspertu tīklu, kas strādā priekš tirdzniecības komandām dažādās valstīs. Visa komanda, ieskaitot pētniecības vadītājus un izpildītājus, tikai 24 cilvēki ir izvietojušies Eiropā, ASV, Hongkongā un Jaunzēlandē. Viņu uzdevums ir palīdzēt mārketinga vadītājiem ar savām ekspertu zināšanām pieņemt labākus lēmumus. Koordinēšana un mācīšanās tiek panākta ar starptautiskām sanāksmēm, kurās savu pieredzi mārketinga pētījumu personāls apmaina ar starptautiskajām pētniecības aģentūrām.
Iespējamie trūkumi iekļauj:
• neefektīva komunikācija ar pašmāju uzņēmumu;
• savāktās informācijas salīdzināmības trūkums dažādos pētniecības projektos.
Lai pārvarētu šādas grūtības, centrālajai koordinēšanai ir lietderīgi nodrošināt vienošanos par pētniecības mērķiem. Tomēr tāpat kā jebkura cita mārketinga aktivitāte, centrālā pētniecības koordinēšana rada augstākas izmaksas un vairāk kavējumus.
Autori M. R. Czinkota un I. A. Ronkainen vēl izdala koordinētu pētījuma pieeju, kurā tiek izmantots starpnieks, kā, piemēram, ārējo pētījumu aģentūra, lai savienotu galvenās vadības un valsts darbības kopā. Šī pieeja nodrošina lielāku mijiedarbību un starptautiskā mārketinga pētījuma plāna pārskatu gan ar pārvaldes, gan ar vietējām darbībām un nodrošina lielāku atsaucību gan stratēģiskām, gan vietējām bažām. Ja tiek izmantots augstas kvalitātes starpnieks, uzņēmuma pētniecības spējas var tikt ievērojami uzlabotas, izmantojot koordinēto pieeju.
…
Starptautiskā mārketinga pētījumu nepieciešamība? Starptautiskā mārketinga izpēte ir svarīga. Tā ļauj vadībai identificēt un izstrādāt stratēģijas internacionalizācijai. Šis uzdevums iekļauj atpazīšanu, novērtēšanu un potenciālo ārvalstu tirgu iespēju salīdzināšanu un turpmāko tirgus izvēli. Otrkārt, izpēte ir nepieciešama, lai izstrādātu mārketinga plānu. Prasībām veiksmīgai ienākšanai tirgū jābūt noteiktām. Pēc tam, pētījumiem būtu jānosaka atbilstošs mārketinga mikss katram starptautiskajam tirgum, un vajadzētu saglabāt pastāvīgu saikni, lai precīzi saskaņotu dažādos mārketinga elementus. Visbeidzot, izpēte var sniegt vadībai ārvalstu tirgus zināšanas, lai palīdzētu prognozēt notikumus, attiecīgi rīkoties un sagatavoties globālajām izmaiņām. Lai veiktu starptautiskus pētījumus, uzņēmumiem ir nepieciešams gan laiks, gan nauda. Daudzi uzņēmējdarbības izpildītāji uzskata mārketinga pētījumus par nevajadzīgiem, jo: • uzņēmumiem trūkst zināšanas par patērētāju gaumes un vēlmju atšķirībām. • ierobežota izpratne par dažādām mārketinga vidēm ārzemēs. • valsts un starptautisko datu avotu nepārzināšana un nespēja tos izmantot, ja iegūti. Konkrēti izpētes mērķi atšķiras atkarībā no uzņēmumu veidiem un to vadības, korporatīvās misijas un mārketinga situācijas.