Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 1.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 2.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 3.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 4.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 5.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 6.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 7.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 8.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 9.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 10.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 11.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 12.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 13.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 14.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 15.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 16.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 17.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 18.
  • Prezentācija 'Sociālā darbinieka loma pieaugušā ar runas un valodas traucējumiem dzīves kvalit', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Terapija
Metodes, ar kuru palīdzību iespējams uzlabot rīšanas funkciju:
Rīšanas treniņi;
Sēdēšanas pozas vai galvas novietojumu korekcija ēšanas laikā;
Pielietot atbilstošas ēdiena konsistences - iebiezināti dzērienu - kas atvieglo rīšanas procesu;
Audiologopēda ieteikti vingrinājumi.
Terapijas laikā notiek pacientu un viņu piederīgo konsultēšana un apmācīšana.

Kognitīvi komunikācijas traucējumi
Ietekmē gan komunikācijas spējas, gan arī kognitīvās spējas.
Cēlonis- smadzeņu bojājums, traumas, insults u.c.
Ļoti ietekmē cilvēka ikdienu- (arī rehabilitācijas gaitu) apgrūtināta ikdienas komunikācija; grūtības koncentrēties, nenovirzīties no tēmas sarunas laikā, izmantot pamatotus argumentus, izdarīt secinājumus, saprast jokus vai metaforas.
Arī apgrūtināta izpratne par sacīto, grūtības lasīt grāmatas, žurnālus un e-pastus, nespēja izteikt domas un sajūtas, grūtības izprast rēķinus un oficiālus dokumentus
+ Var radīt sarežģījumus personīgo attiecību veidošanā un uzturēšanā vai darbā.

Sociālā darbinieka loma problēmu risināšanā
Motivēt un iedrošināt vērsties pēc palīdzības;
Skaidrot nepieciešamību un ieguvumus vēršoties pie speciālistiem;
Aicināt vērsties pie logopēda; audiologopēda;
Sadarboties ar citiem speciālistiem un iestādēm, monitorēt situāciju;
Sekot līdzi kādā vidē/ apstākļos atrodas klients.

Autora komentārsAtvērt
Atlants