Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'V.Mišela kognitīvi afektīvā personības teorija', 1.
  • Prezentācija 'V.Mišela kognitīvi afektīvā personības teorija', 2.
  • Prezentācija 'V.Mišela kognitīvi afektīvā personības teorija', 3.
  • Prezentācija 'V.Mišela kognitīvi afektīvā personības teorija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Dažādu cilvēku uzvedība var būt gandrīz vienāda asa sižeta kinofilmas vai teātra uzveduma skatīšanās, mūzikas skaņdarba klausīšanās vai grandiozas kalnu ezera ainas vērošanas situācijās. Šajā gadījumā situatīvas pārmaiņas ir spēcīgākas un tās it kā «nomāc» visu cilvēku personisko individuālo īpatnību ietekmi.
Citā gadījumā var būt otrādi — personības kognitīvi afektīvās īpatnības var dominēt pār situatīvajām pārmaiņām cilvēka uzvedībā. Piemēram, var sagaidīt ļoti dažādu uzvedības stratēģiju no eksāmenā vienādu vērtējumu saņēmušiem studentiem. Studentam, kurš atbilstoši viņa mērķu saturam, vērtībām, gaidām, kompetencei, emocionālajai reakcijai saņēmis vērtējumu «labi», var izpausties pozitīvi orientēta uzvedība. Turpretim citam — agresīva, konfliktējoša uzvedība
Piemēram, izlozē izlozējot biļetes uz klasiskās mūzikas koncertu biļetes, tās iegūst cilvēks, kurš uzskata, ka šāda veida mūzika ir liela vērtība, tas sagādā viņam lielu prieku un sajūsmu. Bet cilvēkam, kuram nepatīk klasiskā mūzika, uskatīs tās par nevērtīgām un nejutīs sajūsmu, bet gan nožēlu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants