Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 1.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 2.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 3.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 4.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 5.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 6.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 7.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 8.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 9.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 10.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 11.
  • Konspekts 'Kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījuma apjoma izmaiņas ietekmējošie faktori', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

«Mārketinga pētījumi – datu sistemātiska vākšana un objektīva pierakstīšana, klasifikācija, analīze un reprezentēšana, kas attiecas uz atsevišķu personu, uzņēmumu, valsts iestāžu uzvedību, prasībām, attiecībām, viedokļiem, motivācijām un t.t. to uzņēmējdarbības, ekonomiskās, sabiedriskās, ikdienas darbības kontekstā». F.Kotlers
Vai ir vajadzīgi mārketinga pētījumi? Patiesībā, gandrīz katra kompānija dažādos līmeņos nodarbojas ar mārketinga pētījumiem, tirgus, uz kura tā darbojas, pētīšanai. Protams, nevienmēr «objektīvi» un jo vairāk «sistemātiski». Tomēr, informācijas par tirgus situāciju un perspektīvām, par konkurentiem (asortiments, cenas, mārketinga politika) un patērētājiem (uzvedība un priekšroka) vākšanu, kaut vai vienkāršākajā, intuitīvi saprotamajā formā veic gandrīz visi tirgus dalībnieki. Nav nepieciešamības pierādīt, ka mārketinga informācijas pilnīgums un aktualitāte ievērojamā mērā nosaka kompānijas panākumus tirgū.
Patērētāju pētīšana – viens no vairāk pieprasītajiem pētījumu veidiem, jo tieši patērētāji, pērkot kompānijas preces, nes tai peļņu. Nav nekāds brīnums, ka klients, patērētājs atrodas jebkuras veiksmīgas kompānijas uzmanības centrā, neatkarīgi no tās lieluma. Pētot savus klientus, to vēlēšanās, priekšroku, kompānija var piedāvāt viņiem tieši to, kas viņiem ir vajadzīgs. Pie tam kompānija varēs apmierināt savu klientu, patērētāju vajadzības labāk, nekā konkurenti.
Pamatuzdevums patērētāja pētīšanā – atklāt faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedību. Bet ar to nav pietiekami. Lai veiksmīgi konkurētu tirgū, ir nepieciešams savlaicīgi paredzēt izmaiņas patērētāju priekšrokā, lai īstajā laikā izdarīt grozījumus pašā produktā, optimizētu pavirzīšanas kanālus un reklāmas stratēģiju, tas ir koriģētu visas mārketinga kompleksa komponentes.

1.Pētījuma apraksts

Lai mārketinga pētījums būtu precīzs, darbs pie tā būtu jāsadala vairākos posmos. Standarta mārketinga pētījumu posmi:
• Pētījuma stratēģijas izstrāde
• Mērķauditorijas noteikšana
• Respondentu datu bāzu izveidošana
• Anketas sastādīšana
• Intervētāju sagatavošana konkrētā pasūtījuma īstenošanai
• Aptauja, strādājot ar respondentiem individuāli
• Iegūto datu apstrāde

Autora komentārsAtvērt
Atlants