Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Atmiņa', 1.
  • Konspekts 'Atmiņa', 2.
  • Konspekts 'Atmiņa', 3.
  • Konspekts 'Atmiņa', 4.
  • Konspekts 'Atmiņa', 5.
  • Konspekts 'Atmiņa', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Atmiņa   
2.  Atmiņas struktūra   
3.  Pamatprocesi   
4.  Asociāciju loma atmiņu procesos   
Darba fragmentsAizvērt

Asociāciju loma atmiņu procesos

Asociācijām ir liela loma, lai informācija uzglabātos atmiņā. Pozitīvas un negatīvas emocijas, kas asociējas ar kautko arī lielā mērā ietekmē to cik cilvēks ir spējīgs uzglabāt atmiņā, piemēram, sievietes ātrāk aizmirst negatīvus notikumus, bet vīrieši vairāk atceras tādus. Asociācijas veicina arī atmiņu reproducēšanu, piemēram, atceroties kautko pēc iespējas vairāk jāatsauc atmiņā asociācijas, kas saistās ar reproducējamo informāciju.

Atmiņas attīstīšana

Atmiņa ir jāizkoj un jāattīsta, lai tā darbotos efektīgi, to var veicināt ar uzmanības trenēšanu, koncentrēšanos uz konkrēto informācijas avotu, piemēram, pildot krustvārdu mīklas. Vairums cilvēku atmiņa vislabāk darbojas dienas pirmajā pusē vai vakarā ap septiņiem, ja nav nogurums, līdzarto visefektīgāk kautko saglabāt atmiņā ir šajos laikos. Svarīgi, lai vairāk atcerētos ir iegaumējamo materiālu sistematizēt, izdomāt loģisku sistēmu pēc kuras vieglāk atcerēties. Labai atmiņai svarīgs ir miegs, kā arī atmiņā informācija labāk saglabājas, ja pēc iegaumēšanas iet gulēt.


Autora komentārsAtvērt
Atlants