Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Komiskais jaunrades darbs un tā analīze', 1.
  • Eseja 'Komiskais jaunrades darbs un tā analīze', 2.
Darba fragmentsAizvērt

• Satīra. Teikumos:
o Visa klase izplūda skaļos smieklos, nu, izņemot skolotāju, kurai acīmredzot ir tieši nekāda humora izjūta.
o Es pati dažreiz domāju, vai skolotāja maz zina, cikos sākas stunda.
Šis ir ass negatīvs nosodījums, kam mērķis ir negatīvi nosodīt cilvēku. Tas nav izsmiekls, tāpēc to nevar saukt par sarkasmu.

Kā panākts komiskā efekts?
Manuprāt, es komiskā efektu panācu aprakstot pavisam ikdienišķu situāciju, bet izceļot tajā komiskos notikumus un izslēdzot visu pārējo. Arī, izmantojot dažādus izteiksmes līdzekļus un veidojot daudz dažādas pretrunas. Izceļot tieši pretrunas, tekstu var padarīt komisku, jo pretrunas norāda, ka teksts neatbilst estētiskajam ideālam. Vēl komiskā efekts tiek panākts ar to, ka cilvēki saprot tās sajūtas un arī ir izdzīvojuši līdzīgus notikumus. Teksts varbūt rada nostaļģiju, kas cilvēkiem liek aizdomāties par personīgākiem notikumiem, tad jau komisko radot no viņu atmiņām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants