Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 1.
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 2.
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 3.
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 4.
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 5.
  • Konspekts 'Rokdarbu metodiskie paņēmieni pirmsskolā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mācīšanai ir dažādas mācīšanas teorijas:
Konstruktīvisma teorijas filozofijas pamats ir cilvēka dzīves pieredzes vērtējums. Cilvēks mācās, izvērtējot savu iegūto pieredzi, un, balstoties uz to, veido attieksmi pret pasauli. Pirmsskolas pedagoģijā šai mācīšanās teorijai nav reāla pamata.;
Sociālās mācīšanas teorija tiek balstīta uz novērošanu – mācīšanās notiek, vērojot citu uzvedību. Šī teorija daļēji darbojas pirmsskolas mācīšanās rimtā, jo mazs bērns ir vērotājs un atdarinātājs pēc savām attīstības īpatnībām, novērošana un atdarināšana ir mazā bērna dzīves noteikta sastāvdaļa.
Neirālā mācīšanās teorija ir pietiekami jauna teorija. Pēc tās cilvēka mācīšanās procesa fizioloģiskais pamats ir cilvēka centrālā nervu sistēma. Tās anatomija un fizioloģija nodrošina psihisko procesu norišu realizāciju.
Rokdarbu mācību organizācijas vispārīgās formas ir dažādas. Biežāk lietojamās un mūsu apstākļiem piemērotākās;
Individuālā mācību organizācijas forma.
Šis mācību veids jau senos laikos lietots, mācot rokdarbus vecāku mājās, no kurienes tā pārgāja uz pirmskolu. Pēc šīs mācību organizācijas veida katrs bērns saņem uzdevumu, kas viņam jāveic neatkarīgi no citiem, ļaujot katram strādāt viņam piemērotā tempā. Individuālo darbu bērni veic, lai mācītos pielietot zināšanas, veidojot prasmes un iemaņas, lai novērstu robus zināšanās un prasmēs, lai padziļinātu tās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants