Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.06.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas situāciju analīze', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas situāciju analīze', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas situāciju analīze', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas situāciju analīze', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pēc B.W. Tukmana Grupu veidošanās teorijas. Šāda sporta treniņu komanda, kurā ir pievienojušies daudzi jauni dalībnieki un trenējas vēl vecie dalībnieki ir pielīdzināma atkarības un konfrontācijas fāzi izejošai grupai. Atkarības fāzē treneris iepazīst savus audzēkņus, jaunie sportisti treneri un cits citu. „Atkarība” ir no trenera, jo jaunie komandas biedri ir orientēti uz viņa norādījumiem un vērtējumiem.
Konfrontācijas fāzē, vērojama pamazām pieaugoša neapmierinātība, kura sākotnēji var vērsties pret organizāciju kopumā. Jaunieši var atklāti izteikt savas domas un vērtējumus, un nereti tiem ir kritisks raksturs. Komandas dalībnieki kļūst drošāki, uzstājīgāki un nebaidās konfrontēt ar savu vadību. ( Tuckam 1977)
Situācijā var dabīgi atrisināties komandai pārejot Darba fāzē, kur sāncensības nomaina ar sadarbību. Sadarbība vērsta uz visiem pieņemamu grupas normu izveidošanu. Bērni sāks labāk apzināties savas pozīcijas un lomas grupā, savstarpējos vērtējumos nozīmīgāka kļūst attieksme pret komandas sasniegumu, pienākumu veikšanu. Grupa pamazāk tuvojās paškontroles līmenim. Un pāriet Sinerģijas fāzē.
Visnozīmīgākais pusaudžu dzīvē ir līdzsvara trūkums starp psihisko un fizisko enerģiju un tās lietderīgu izlietošanu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants