Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 1.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 2.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 3.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 4.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 5.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 6.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 7.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 8.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 9.
  • Prezentācija 'Automašīnas un uzvārdi', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Bazzirga rati
1862. gadā francūzietis Etjēns Lenuārs piesardzīgi iedarbināja motoru, ko bija uzbūvējis un iemontējis starp riteņiem vecos zirga ratos. Dažas minūtes vēlāk pa Visjena mežu Parīzes tuvumā ripoja nelieli rati, kurus darbināja lēni pukšķošs motors. Tas bija vēsturisks brīdis, jo Lenuāra pašgājēji rati ielauzās pasaulē, kur valdīja zirgu vilktas karietes un pasta rati. Lenuārs nebija pirmais, kas uzbūvēja ‘’bezzirga ratus’’ ; ratus, kurus darbināja masīvi tvaika dzinēji, bija pazīstami jau gandrīz gadsimtu. Viņa lielais sasniegums bija kompakta iekšdedzes motora izgudrošana, kas darbojās, gāzei sadegot cilindrā.
Dažus gadus vēlāk gāzes motorus pārveidoja par benzīna motoriem un uzbūvēja pirmos automobīļus. 1885. gadā Manheimā (Vācija) pa Karla Benca darbnīcas vārtiem izbrauca pirmais auto, kas bija domāts pārdošanai. Bija sākusies automobiļu ēra...

Autora komentārsAtvērt
Atlants