Vērtējums:
Publicēts: 05.11.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērnu un pusaudžu treniņu specifika', 1.
  • Konspekts 'Bērnu un pusaudžu treniņu specifika', 2.
  • Konspekts 'Bērnu un pusaudžu treniņu specifika', 3.
  • Konspekts 'Bērnu un pusaudžu treniņu specifika', 4.
  • Konspekts 'Bērnu un pusaudžu treniņu specifika', 5.
Darba fragmentsAizvērt

2. Sensitīvie periodi
Ir noteiktas brieduma pakāpes jeb sensitīvie attīstības posmi, kuros izpaužas vislielākā iespēja apgūt noteiktus darbības veidus, zināšanas, prasmes un pieredzi, kā arī attīstīt noteiktas biomotorās spējas. Lai sekmētu jaunā sportista personības turpmāko attīstību, šajos posmos ir nepieciešama atbilstoša pieredze, jo noteiktam sensitīvās attīstības posmam neatbilstošas priekšlaicīgas vai novēlotas trenera pedagoģiskās aktivitātes ir mazāk efektīvas un var arī nelabvēlīgi ietekmēt jaunā sportista psihi un fizisko sagatavotību. Protams, novēlotas trenera pedagoģiskās aktivitātes ir mazāk efektīvas, tomēr tas nenozīmē, ka ar zināmu piepūli sporta veidā nepieciešamās zināšanas, prasmes un iemaņas nevarētu apgūt arī vēlāk. Visas fiziskās spējas ir trenējamas vienmēr, bet īpaša vērība jāvelta tām, kuru attīstīšanai ir labvēlīgākais sensitīvais posms.

Autora komentārsAtvērt
Atlants