Vērtējums:
Publicēts: 15.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 1.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 2.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 3.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 4.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 5.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 6.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 7.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 8.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 9.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 10.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 11.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 12.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 13.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 14.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 15.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 16.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 17.
  • Referāts 'Budžeta analīze', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Valsts budžets    4
1.1.  Valsts budžeta sadalījums    4
1.2.  Valsts budžeta ieņēmumi    6
1.3.  Valsts budžeta izdevumi    11
2.  Pašvaldību budžets    14
2.1.  Jēkabpils pašvaldības budžets    14
  Secinājumi    17
  Priekšlikumi    19
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Valsts budžets sastāv no divām savstarpēji saistītām daļām: 1) ieņēmumu daļas, kura satur saņemto līdzekļu uzskaiti un 2) izdevumu daļas. Ieņēmumu daļas uzdevums ir nodrošināt naudas resursus izdevumu daļai.
2. Latvijā ir divpakāpju budžets, kas pēc pakļautības principa tiek iedalīts valsts un pašvaldību budžetos.
3. Budžeta deficīta segšanas avoti ir naudas emisija, ieņēmumu palielināšana, izdevumu samazināšana, valsts aizņēmumi, kredīti – iekšējie un ārējie.
4. Par to, vai ir pieļaujams budžeta deficīts, ir dažādi viedokļi, viens no viedokļiem ir, ka ekonomikas lejupslīdes un depresijas periodā ir pieļaujams budžeta deficīts, lai stimulētu kopējo pieprasījumu, tas savukārt sekmē ekonomikas augšupeju, ienākumu pieaugumu, līdz ar to palielinās ieņēmumi budžetā no visu veidu nodokļiem, kas dod iespēju dzēst iekrāto budžeta deficītu un vēlāk nodrošināt sabalansēta budžeta veidošanu.
5. Naudas emisijas negatīvs rezultāts var būt naudas līdzekļu pārpalikums un inflācijas palielināšanās.
6. No 2010.gada līdz 2012.gadam valsts konsolidētais budžets ir veidojies ar budžeta deficītu. Trīs gadu griezumā budžeta deficīts samazinājies par 6,4 %. Ieņēmumi 3 gadu griezumā palielinājušies, ko veicina nodokļu palielināšana, bezdarba samazināšanās, un līdz ar to arī izdevumi ir palielinājušies.
7. Galvenos valsts budžeta ieņēmumus veido uzņēmuma ienākuma nodoklis, pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis, vieglo automobiļu un motociklu nodoklis, nodoklis par videi kaitīgām precēm, transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, elektroenerģijas nodoklis. Vislielākais īpatsvars ir pievienotās vērtības nodoklim valsts budžeta ieņēmumos.
8. Valsts budžeta izdevumu vislielākās grupas ir ministriju darbības nodrošināšana, iedzīvotāju dzīves līmeņa uzlabošana, kultūras attīstība, kārtības nodrošināšana valstī, veselības aprūpe, izglītības uzlabošana.
9. Speciālie budžeti ir Valsts īpašuma fonds, ostu attīstības fonds, mežsaimniecības attīstības fonds, autoceļu fonds, pensiju fonds.
10. Jēkabpils pašvaldībā nodokļu ieņēmumi 2012.gadā salīdzinot ar 2011.gadu ir pieauguši par 16,9 %, kur vislielāko īpatsvaru sastāda iedzīvotāju ienākuma nodoklis – 18,4 %.

Autora komentārsAtvērt
Atlants