Vērtējums:
Publicēts: 02.10.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Konspekts 'Onkoloģisko pacientu sociālā rehabilitācija', 1.
  • Konspekts 'Onkoloģisko pacientu sociālā rehabilitācija', 2.
  • Konspekts 'Onkoloģisko pacientu sociālā rehabilitācija', 3.
  • Konspekts 'Onkoloģisko pacientu sociālā rehabilitācija', 4.
  • Konspekts 'Onkoloģisko pacientu sociālā rehabilitācija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Emocionālā vide:
Gan ārstēšanas laikā, gan pēc tās ir svarīgi klientu kaut kā nodarbināt, lai viņš spētu kontaktēties ar citiem un neiegrimtu depresijā, kas ir viena no biežāk sastopamākajām problēmām onkoloģijas klientiem. Klienti jāmudina pēc iespējas vairāk brīvā laika pavadīt ar ģimeni un citiem pansionāta klientiem, kopīgi ar tiem piedalīties kādos pasākumos. Būtiska loma ir arī kādam viņas vaļaspriekam. Tas lieliski palīdz relaksēties un novirza prātu no drūmām domām. Pats galvenais ir pašam sevi saudzēt un nenokraut ar liekiem pienākumiem un darbiem.
Sociālās rehabilitācijas procesā ir jāveido un jāiedrošina klientam darboties pašam, būt patstāvīgākam. Jo mazāk mēs uzsvērsim viņa nevarību, jo labāk. Optimāli būtu līdzsvarot rehabilitētāja un aprūpes personāla rūpes un klienta paša rūpes par sevi un savu dzīvi, paslavēt viņu par jebkurām pozitīvām pārmaiņām. Svarīgi ir būt klāt arī tad, kad viņš sāk atkopties, jo vēzis ir hroniska slimība un pametot klientu tas var radīt viņam emocionālu stresu un slimība var progresēt. Ieteicams pret klientu izturēties tā, it kā šīs slimības nemaz nebūtu, jo tā klientam radīsies cerība, ka viņš būs vesels un cerība ir liels stimuls gan ārstēšanās procesā, gan rehabilitācijas procesā.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants