• Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesaisti skolai un sasniegumus

     

    Eseja2 Pedagoģija, Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 1.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 2.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 3.
  • Eseja 'Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesa', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lielu ietekmi uz mācību sasniegumiem un piesaisti skolai rada šādi kontekstuālie faktori: ekonomiskā situācija, finansējums, darba tirgus, valsts politika u.c. (Kiseļova 2011: 16). Šie kontekstuālie faktori ir īpaši aktuāli izglītības sistēmā šobrīd. Pandēmija nopietni ietekmējusi daudzas nozares, tostarp izglītību. Es izjutu šo faktoru ietekmi uz mācību sasniegumiem arī bakalaura līmeņa studijās – neuzskatu, ka būtu guvis pilnvērtīgu mācību procesu. Kā piemēru var minēt praktiskās nodarbības, kas tika simulētas darbā attālināti.
Skola ir otra nozīmīgākā vide, kurā skolēns socializējas. Svarīgi, lai šī vide apmierinātu skolēna pamatvajadzības, nodrošinātu emocionālo un fizisko drošību, motivētu un atbalstītu bērnu mācību procesā. Lai nodrošinātu psiholoģisko un kontekstuālo faktoru pozitīvu ietekmi, nevajag lielus finansiālos ieguldījumus, nereti pietiek ar zināšanām un vēlmi skolēnu atbalstīt.

Atlants