Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 1.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 2.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 3.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 4.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 5.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 6.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 7.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 8.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 9.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 10.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 11.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 12.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 13.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 14.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 15.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 16.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 17.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 18.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 19.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 20.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 21.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 22.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 23.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 24.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 25.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 26.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 27.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 28.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 29.
  • Referāts 'Konkurences ētiskie aspekti', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Konkurences jēdziens un veidi    4
1.2.  Pilnīgās konkurences raksturojums    7
1.3.  Nepilnīgā konkurence un tās formas    9
2.  Konkurences vide    12
2.1.  Konkurences izmaiņas nozares attīstība un priekšrocības faktori    12
2.2.  Konkurētspējīgas priekšrocības ilgtspēja    14
3.  Uzņēmumu tiešo un netiešo konkurentu atklāšana    17
4.  Uzņēmumu konkurences vide un konkurētspēja    18
4.1.  Kā veicināt uzņēmumu konkurētspēju    22
4.2.  Kādu labumu mums dod konkurence    24
5.  Negodīga konkurence un konkurenci ierobežojošās darbības    26
  Secinājumi    28
  Priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Darba fragmentsAizvērt

Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Iespējams, ka katrs varētu izdomāt arvien kaut ko jaunu un nebijušu, bet eksistē arī biežāk lietoti piemēri un paņēmieni, par kuriem tad arī īsumā pastāstīšu.
Ekonomika ir dinamiska sistēma, kura mainās vajadzību apjomi un ražošanas noteikumi. Tomēr tirgus vienmēr virzās uz līdzsvaru. Ja prece saražota vairāk nekā nepieciešams, cena būs jāpazemina, lai stimulētu pieprasījumu. Ja cena turpina pazemināties, radīsies deficīts un cena virzīsies uz augšu. Tātad tirgus ekonomikā cena veic ražošanas regulētāja funkciju. Ne matemātiskā metode, ne moderni skaitļotāji nevar cenu problēmu atrisināt sekmīgāk par vienkāršo tirgus mehānismu.
Konkurence ir ekonomiskā procesa noteicošā svira. Tirgus saimniecības motīvu pulkā konkurenci var raksturot kā karognesēju.[9,133]
Ekonomikas centrā ir cilvēks un viņa vajadzības, kuras nepieciešams apmierināt. Vajadzības ir saistītas ar kaut kā trūkumu, ko izjūt cilvēks . Konkrētu cilvēku vajadzības ir ļoti atšķirīgas. To nosaka cilvēka personība, vecums, dzīvesvieta, profesija, kultūras līmenis, pirktspēja.
Vajadzības ir cilvēka vēlmju izpausmes forma atbilstoši cilvēka individualitātei, kultūrai un sabiedrības attīstības līmenim.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants