Vērtējums:
Publicēts: 12.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Seminārs estētikā - modes tendences, to ietekme uz sabiedrību', 1.
  • Konspekts 'Seminārs estētikā - modes tendences, to ietekme uz sabiedrību', 2.
  • Konspekts 'Seminārs estētikā - modes tendences, to ietekme uz sabiedrību', 3.
  • Konspekts 'Seminārs estētikā - modes tendences, to ietekme uz sabiedrību', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā aptaujāto skolēnu minētie jauniešu valodas lietojuma piemēri liecina, ka jauniešu valoda visbiežāk tiek lietota jauniešu izklaides un pulcēšanās vietās (31,8%). Tikai meitenes jauniešu valodu lieto pastaigājoties. Iemesls tam varētu būt vēlme piesaistīt apkārtējo, īpaši zēnu, uzmanību. Zēni jauniešu valodu lieto galvenokārt vietās, kuras nav pakļautas pieaugušo kontrolei (uz ielas, pagalmā). Savukārt Vācijā aptaujātie skolēni jauniešu valodu visbiežāk lieto sporta klubos (28,4%), pilsētā (20,5%), diskotēkās vai ballītēs (13,1%) u.tml.
Apkopojot atbildes uz jautājumu un papildinājumos sniegto informāciju, var secināt, ka anketā aplūkoto situatīvo kontekstu formāluma pakāpe abās valstīs nav vienāda. Vācijā attiecības ģimenē (starp jauniešiem un viņu vecākiem, brāļiem, māsām) un brīvajā laikā (starp jauniešiem un viņu draugiem) ir intīmākas, viņu starpā valda lielāka solidaritāte. Savukārt Latvijas ģimenēs vecāki attiecībā pret bērniem ieņem augstāku statusu nekā Vācijā. Attiecības starp skolotājiem un skolēniem abās valstīs var raksturot kā līdzīgas, resp., skolotāji attiecībā pret skolēniem abās valstīs ieņem sociāli augstāku statusu, taču skolotāju un skolēnu starpā vērojama arvien lielāka solidaritāte.

Autora komentārsAtvērt
Atlants