Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.07.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 1.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 2.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 3.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 4.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 5.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 6.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 7.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 8.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 9.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 10.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 11.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 12.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 13.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 14.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 15.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 16.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 17.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 18.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 19.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 20.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 21.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 22.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 23.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 24.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 25.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 26.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 27.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 28.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 29.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 30.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 31.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 32.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 33.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 34.
  • Referāts 'Portrets venēciešu glezniecībā un renesanses mākslas kontekstā', 35.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
I.  nodaļa.    5
  Venēcijas mākslas īpatnību ietekmējošie vispārējie faktori    5
  Agrais profilportrets Itālijā    7
  Antonello da Mesīnas Venēcijā tapušie portreti    11
  Bellīnī dzimtas un Džovanni Bellīnī portreti    15
  Nīderlandiešu glezniecības paņēmienu ienākšana Itālijas portretā    21
  Portretista mākslinieciskās metodes    25
  Nobeigums    29
  Literatūra    31
  Attēlu saraksts    32
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Kursa darba orientācija uz Venēcijas portretu renesanses mākslas kontekstā pētījumam iezīmējusi noteiktas laika robežas. Tikai no 15.gs. vidus var sākt meklēt renesasnees mākslas iezīmes venēciešu glezniecībā. Sekojošo dažu desmitu gadu laikā jau vērojams Venēcijas glezniecības skolas uzplaukums.
Kopumā venēciešu portreta glezniecība attīstījusies no dažādām stilistiskām tendencēm, starp vietējiem meistariem un ievestām no ārpuses. Īpaši jāuzsver sicīlieša Antonello da Mesīnas epizodiskā darbība Venēcijā, kas ievērojami paātrina lokālā portreta glezniecības attīstību.
Būtiksa novāciju nesēja bija arī nīderlandiešu glezniecība, kura tobrīd visā Itālijā tika augstu vērtēta.
Itālijas agrīnās renesasnes portreta glezniecībā dominējis medaļu mākslas tradīcijām atbilstošs stingrā profilā uz neitrāla fona t.s. profilportrets. Sasniedzis kulmināciju 15.gs. 60.-70.gados, profilportrets praksē saglabājas līdz pat gadsimta beigām.
Redzamākas izmaiņas Itālijas renesanses portretā notiek ap 15.gs. 60.-70.gadiem, kad sintizējas Florences un Ziemeļitālijas meistaru pieredze. Šī portreta glezniecības pieredze izplatās visos Itālijas mākslas centros, stimulējot uz dažādāku portreta kompozicionālo formu risinājumiem un pietuvinot portretējamo reālistiskākam attēlojumam.
1470.gadu vidū Antonello da Mesīnas māksla paver sākumu arī intensīvai attīstībai Venēcijas portretglezniecībā. Sintezējot vadošās Eiropas 15.gs. glezniecības tradīcijas, itāļu agrās renesanses un nīderlandiešu pieredzi, savā mākslā rada neparasti dinamiskus portretējumus. Antonello gleznieciskā valoda stimulējusi arī venēcieša Džovanni Bellīnī māksliniecisko darbību, būtisku lomu spēlējot viņa portreta stila izveidošanā 15.gs. beigās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants