Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 1.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 2.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 3.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 4.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 5.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 6.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 7.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 8.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 9.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 10.
  • Referāts 'Stunda kā viena no mācību pamatformām', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Mācību stundu strukturas tipi    1.-2
2.  Mācību stunda – galvenā mācību darba organizācijas forma padomju skolā    2.-3
3.  Mūsdienu mācību stundai izvirzāmās prasības    3.-4
4.  Mūsdienu mācību stundas struktūra un tipoloģija    5.-6
5.  Skolotāja gatavošanās stundām    6.-7
6.  Perspektīvā gatavošanās    7.-8
7.  Operatīvā gatavošanās    8.-9
8.  Literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Mācību stunda ir viena no mācību organizācijas formam, kurā skolotājs noteiktu laiku (parasti 45 vai 30-40 minūtes) ar pastāvīgu skolēnu grupu organizē un realizē didaktikas uzdevumus mācību iestādē izvirzīto mācību, attīstības un audzināšanas mērķu ietvaros.
Mācību stundas struktūru veido tradicionālie didaktiskie uzdevumi (elementi): frontālā un individuālā pārbaude, ievirze jaunajā tematā, jaunās mācību vielas skaidrojums un nostiprināšana, mājas darbu uzdošana. Šie elementi stundā var iekļauties proporcionālā līdzsvarā, vai arī kāds no tiem var būt pārsvarā. Tā veidojas dažādi mācību stundu struktūras tipi. Galvenie no tiem ir viendabīgās un neviendabīgās jeb kombinētās stundas.
Viendabīgās stundas plāno kāda plašāk izvērsta didaktiskā uzdevuma veikšanai:
1.garākam skaidrojumam ar sarežģītiem demonstrējumiem (fizikā, ķīmijā) vai emocionāla noskaņojuma radīšanai (literatūrā, kultūras vēsturē),
2.attīstošiem vingrinājumiem (svešvalodā, matemātikā, dažādos laboratorijas un praktiskajos darbos),
3.plašākas tematikas atkārtošanai (pirms kontroldarba, eksāmena vai mācību gada posmu noslēguma),
4.rakstveida kontroldarbam (matemātikā, literatūrā, vēsturē),
5.kontroldarba kļūdu analīzei.
Viendabīgās mācību stundas vairāk piemērotas vecākajām un vidējām klasēm.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants