Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 1.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 2.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 3.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 4.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 5.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 6.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 7.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 8.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 9.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 10.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 11.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 12.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 13.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 14.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 15.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 16.
  • Referāts 'Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas metodes', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vardarbība pret bērnu    4
2.  Vardarbībā cietuša bērna nopratināšanas normatīvais regulējums    6
3.  Nopratināšanas gaita un metodika    7
3.2.  Ievaddaļa    8
3.3.  Informācijas iegūšana    9
3.3.1.  Jautājumi, ja bērns liecina    10
3.4.  Noslēgums    11
  Secinājumi    13
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

3.4. Noslēgums
Uzsākot noslēguma daļu, nopratināšanas veicējs apkopo saņemto informāciju un pajautā par citiem iespējamajiem vardarbības gadījumiem. Bieži vien nopratināšana var izsaukt bērnam spēcīgas emocijas un tādēļ ir nepieciešams palīdzēt bērnam atgūt emocionālu līdzsvaru. Ja nepieciešama palīdzība, lai nomierinātu bērnu, tad var pieaicināt viņa vecākus vai atbalsta personas.
Pēc tam bērnam saprotamā veidā un viņa vecākiem ir jāsniedz informācija par to, kas notiks tālāk, kādās vēl izmeklēšanas darbībās viņš tiks vai varētu tikt iesaistīts un, kad, vismaz apmēram, tās varētu notikt. Taču nedodiet bērnam solījumus, par kuriem neesiet drošs, ka tas tiešām notiks, piemēram, tad tev būs jāiet uz tiesu un mēs Jāni ieliksim cietumā.
Tikpat svarīgi ir parūpēties, lai bērns un viņa vecāki saņemtu informāciju par to, kur viņi var saņemt sociālpsiholoģisku palīdzību, ja viņam tāda nepieciešama, kā arī par pakalpojumiem, kurus cietušajiem garantē valsts. Būtiski ir pārlieicnāties vai bērnam un viņa vecākiem ir jūsu konatkttālruni.
Sarunas nobeigumā pārejiet uz neitrālākām tēmām, piemēram, pajautājiet bērnam, ko viņš darīs vakarā. Kā arī neaizmirstiet pateikt bērnam paldies par sadarbību.
Noslēguma frāzes un jautājumi:„Tu man esi izstāstījis/usi daudzas lietas, gribu teikt Tev lielu paldies par palīdzību.”
1. „Varbūt ir vēl kaut kas, kas pēc tavām domām man būtu jāzina?”
2. „Vai tu vēlies man vēl kaut ko pateikt?”
3. „Varbūt tu man vēlies kaut ko pajautāt?”
4. „Ja vēlies vēlreiz ar mani aprunāties, vari sazināties ar mani.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants