• Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie pasākumi vardarbības mazināšanā

     

    Referāts24 Psiholoģija, Socioloģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 1.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 2.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 3.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 4.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 5.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 6.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 7.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 8.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 9.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 10.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 11.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 12.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 13.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 14.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 15.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 16.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 17.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 18.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 19.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 20.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 21.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 22.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 23.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 24.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 25.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 26.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 27.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 28.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 29.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 30.
  • Referāts 'Vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā dažādās vecuma grupās un veicamie p', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Abstract    3
  Ievads    5
1.  Vardarbības jēdziens    6
1.1  Vardarbības jēdziens literatūrā    6
1.2  Likumi par vardarbību    7
2.  Vardarbības veidi, cēloņi, sekas    9
2.1  Vardarbības veidi    9
2.2  Vardarbības cēloņi    11
2.3  Vardarbības sekas    12
3.  Pētījuma rezultātu analīze    15
3.1  Aptauju rezultātu izvērtēšana un salīdzināšana ar literatūru par vardarbību    15
3.2Ie  teikumi situācijas ietekmēšanai starp skolēniem    27
  Secinājumi    29
  Izmantotie informācijas avoti    30
  Pielikums    31
Darba fragmentsAizvērt

Lai izpētītu vardarbības izpausmes Ziemeļvalstu ģimnāzijā 5.-9. klasēs, tika veiktas aptaujas par vardarbību. Autore izvēlējās aptaujāt tieši pamatskolas klases, jo tajās vardarbība ir novērota biežāk, nekā vidusskolas klasēs. Vidusskolēni ir nobriedušāki, pārliecinātāki, saprotošāki, ar attīstītāku empātijas izjūtu. Vienā no aptaujām piedalījās arī skolotāji. Aptauju rezultāti tika apkopoti diagrammās.
Veicot pirmo aptauju, autore vēlējās noskaidrot, kā vardarbības jēdzienu saprot un skaidro pamatskolas skolēni dažādās vecuma grupās. Katra klase tika aptaujāta atsevišķi, un arī aptaujas rezultāti tika apkopoti katrai klasei atsevišķi. Tika aptaujāti sešpadsmit 5.klases skolēni, divdesmit trīs 7.klases skolēni, divdesmit viens 8.klases skolēns un divdesmit trīs 9.klases skolēni. Daudzi no skolēniem vardarbības jēdziena skaidrojumā minēja vairākas vardarbības formas.

Liela daļa respondentu (37,5% 5.klases skolēnu) par vardarbību uzskata sišanu. Pētnieki vardarbību izšķir fiziskajā un emocionālajā vardarbībā. Vardarbības izpausme __ sišana __ ietilpst fiziskajā vardarbībā. Pie fiziskajām vardarbības izpausmēm pieskaitāmas arī skolēnu minētās vardarbības formas mocīšana un izvarošana. Mocīšanu par vardarbību uzskata 6,25 % aptaujāto, savukārt izvarošanu __ 12,5 %. Tādas mobinga formās kā aprunāšana, apsaukāšana un izmantošana pēc definīcijas ietilpst emocionālajā vardarbībā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants