Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Skolas efektivitātes raksturojums | 5 |
1.1. | Skolas tēla veidošana | 6 |
1.2. | Skolas fiziskā vide | 6 |
1.3. | Skolas psiholoģiskā vide | 8 |
1.4. | Efektivitāte un produktivitāte | 10 |
2. | Vadītāja un personāla ietekme uz skolas efektivitāti | 17 |
2.1. | Vadības būtība un stili | 21 |
2.2. | Vadības metodes | 25 |
2.3. | Skolotāju apmierinātība ar darbu | 27 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 30 |
Secinājumi
1. Efektīvas skola ir tāda, kur viens no galvenajiem uzdevumiem – vadīt izglītības kvalitāti, lai skola turpina attīstīties.
2. Lai skola būtu efektīva, tai ir jāattīstās. Ir nepieciešams regulāri noteikt esošo kvalitātes līmeni, kā arī paredzēt pasākumu kompleksu, lai esošo kvalitāti uzlabotu, virzītu to.
3. Lai veicinātu orientāciju uz skolas efektīvu darbību vajag atbalstīt darbiniekus un sniegt iespēju celt kvalifikāciju.
4. Efektīvai skolai ir labs tēls. Šo tēlu ietekmē cilvēki, kas tajā strādā, bet ne mazākā mērā ietekmē arī politiskie un ekonomiskie spēki, pārmaiņas valsts vai pašvaldības izglītības politikā.
5. Nepastāv viens vislabākais veids, kā vadīt cilvēkus, lai komandas locekļi sasniegtu augstu morāles līmeni un darba ražīgumu, tomēr pastāv vairāki mainīgie, kuri pasvītro efektivitāti skolā.
6. Latvijas skolu pieredze liecina, ka daudzi labi skolu direktori, kas spēj izveidot efektīvu komandu un to uzskata par kompetentu un gatavu atbalstīt jaunas idejas, būtiski uzlabo darba kvalitāti.
7. Lai vadītājs skolā nodrošinātu efektīvu darbību ir labi jāpārzina savs personāls, lai apzinātos un varētu pareizi izmantot viņu pastāvīgi mainošās (arī potenciālās) spējas.
8. Dažādās skolās personāla vadības metodes ir atšķirīgas un ir pareizi jāizvēlas piemērotāko metodi konkrētajai skolai, lai nodrošinātu tās efektivitāti.
9. Vadīšanas stils atkarīgs no vadītāja sociāli psiholoģiskajām īpašībām, vadītāja hierarhijas līmeņa, vadīšanas veidiem un paņēmieniem, konkrētas darbības jomas īpatnībām.
…
Pētījuma objekts – vadītāja darbība Pētījuma priekšmets - skolas efektivitātes nodrošināšana Pētījuma mērķis – pētīt vadītāja darbību skolas efektivitātes nodrošināšanā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētisko literatūru par izglītības iestādes efektivitāti. 2. Teorētiski noskaidrot vadītāja un personāla darbības ietekmi uz skolas efektivitāti. Pētījuma jautājumi: 1. Kāda ir efektīva skola? 2. Kādām jābūt vadītājam, lai skolā nodrošinātu efektīvu darbību?