Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Akciju tirgi, būtība, veidi, kategorijas, priekšrocības, to vērtību ietekmējošie', 1.
  • Konspekts 'Akciju tirgi, būtība, veidi, kategorijas, priekšrocības, to vērtību ietekmējošie', 2.
  • Konspekts 'Akciju tirgi, būtība, veidi, kategorijas, priekšrocības, to vērtību ietekmējošie', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Kā galvenie faktori, kas ietekmē akciju cenu svārstības ir:
• konkrētā uzņēmuma darbības rezultāti un attīstības plāni,
• ekonomikas virzības tendences,
• tirgus dalībnieku aktivitāte.
Ja akciju pieprasījums > piedāvājumu, tad ↑ akciju cena, un otrādi.

Lai pieņemtu pareizo lēmumu par ieguldīšanu konkrētā uzņēmuma akcijās, ir jāsaprot, kādā stāvoklī uzņēmums ir šodien, un kāds tas būs nākotnē. Ir vairāki rādītāji, kas ietver informāciju, kas attiecas gan uz uzņēmuma akcijām, gan uz uzņēmuma efektivitāti, un kā galvenie rādītāji tiek minēti:
• Peļņa uz vienu akciju EPS (earnings per share) – peļņas rādītājs, izteikts naudas vienībās uz vienu sabiedrības akciju un raksturo, cik efektīvi uzņēmums darbojas;
• P/E (price to earnings) – izsaka tirgus cenas attiecību pret sabiedrības peļņu uz vienu tās akciju. Jo skaitlis ir mazāks, jo vairāk peļņas uzņēmums var izmaksāt saviem akcionāriem, tādejādi mazāks laiks ir vajadzīgs ieguldītājiem, lai atpelnītu savu ieguldījumu
• P/B (price to book) – izsaka akcijas tirgus cenas attiecību pret akcijas bilances vērtību.

Atlants