Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību speciālists un žurnālists: sadarbības iespējas un problēma', 1.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību speciālists un žurnālists: sadarbības iespējas un problēma', 2.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību speciālists un žurnālists: sadarbības iespējas un problēma', 3.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību speciālists un žurnālists: sadarbības iespējas un problēma', 4.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību speciālists un žurnālists: sadarbības iespējas un problēma', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Uz cilvēku nepārtraukti darbojas milzīga informācijas plūsma: radio, televīzija, prese, Internets... Sabiedrībā eksistē vesela masu komunicēšanas procesu sistēma. Tā nodrošina sakarus ar sabiedrību, ko realizē dažādu rangu ierēdņi, biznesa struktūras un masu mediji. Masu saziņas līdzekļi tas ir visefektīvākā iespēja sasniegt mērķa auditoriju ar vajadzīgo vēstījumu.
Komunikācija ar žurnālistiem ir viens no sabiedrisko attiecību speciālista uzdevumiem. Iemesli ir tādi: žurnālists spēj profesionāli apstrādāt informāciju un nodot to tālāk publikai, lasītāji uzticas, piemēram presei daudz vairāk nekā parastiem brošūrām, un nepieciešamo informāciju ātrāk gribēs iegūt no drukātajiem mēdijiem. Žurnālisti zin kurā lappusē un kurā vietā izvietoto informāciju lai lasītājs to ietvertu vislabāk.
Žurnālisti un sabiedrisko attiecību speciālisti ir atkarīgi vieni no otriem, jo žurnālistiem ir nepieciešamā informācija kuru var piedāvāt Sabiedrisko attiecību speciālisti, savukārt SA speciālistiem ir nepieciešami lai viņu informācija sasniegtu izvelēto mērķa auditoriju.
Ir trīs galvenie kanāli kā var nonākt informācija presē:
1. oficiālas preses konferences un oficiālie paziņojumi,
2. informācijas noplūde,
3. žurnālistu ieraudzītie notikumi un intervijas.
Vislabākais veids priekš SA speciālista t.i. oficiālā preses konferences, jo tātad vēstītājs var būt pārliecināts ka nodota informācija ir patiesa. Uz prese konferenci var uzaicināt dažādu mēdiju pārstāvjus ko nodrošina notikuma atspoguļojumu dažādos avotos un līdz ar to plašākas auditorijas informatību.

Autora komentārsAtvērt
Atlants