Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 1.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 2.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 3.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 4.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 5.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 6.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 7.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 8.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 9.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 10.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 11.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 12.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 13.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 14.
  • Referāts 'Kapenes un piramīdas Senās Ēģiptes kultūrā', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.nodaļa  Gīzas piramīdas    4
1.1.  Heopsa piramīda    6
1.2.  Džosera piramīda    8
1.3.  Hefrena un Mikerīna piramīda    9
2.nodaļa  Gīzas piramīdu sargātāja    10
3.nodaļa  Neatbildētie jautājumi    11
4.nodaļa  Piramīdu globālās proporcijas    13
  Secinājumi    14
  Literatūras saraksts.    15
Darba fragmentsAizvērt

Esmu izvēlejusies referāta tēmu par senajām piramīdām. Mani vienmēr ir saitījis viss nezināmais un arī mistiskais. Tādas ir Ēģiptes piramīdas, majestātiskas biedējošas fascinējošas un mistiskas.
Nozīmīgākais mākslas veids Ēģiptē bija arhitektūra. Ēģiptes celtnieki pirmie apzinājās mākslas formu likumības un apguva tādus formas elementus kā taisnas līnijas un plaknes, horizontāles un vertikāles, taisnus leņķus, simetriju. Tam pakļāvās arī tēlniecība un glezniecība – ciļņi, apaļskulptūras, sienu gleznojumi kāpināja celtņu izteiksmīgumu. Kopš šī laika cilvēku figūras tika veidotas stingri vertikālas, daudzfigūru kompozīcijas izkārtojās uz vienas horizontāles. Sāka attīstīties arī vienādu intervālu iedarbības izpratne (atstarpes starp figūrām), kā arī dažādu izmēru figūru atveidošanas princips (valdnieks liels, vergi mazi).[1]

Mans darba mērķis bija noskaidrot piramīdu daudzumu, lielumu, kā arī to celšanas vēsturi un simbolisko nozīmi.
Es izvirzīju uzdevumus:
1.Izpētīt lielākās piramīdas un celšanas vēsturi
2.Noskaidrot piramīdu simbolisko nozīmi
3.Uzzināt zinātnieku domas par šiem būvniecības brīnumiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants