-
Tūrisma aģentūru sektora raksturojums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Tūrisma aģentūru loma, funkcijas, darbības īpatnības | 4 |
1.1. | Tūrisma aģentūru loma | 4 |
1.2. | Tūrisma aģentūru funkcijas | 4 |
1.3. | Tūrisma aģentūru darbības īpatnības | 5 |
1.3.1. | Tūrisma aģentūru izvietojuma principi | 5 |
1.3.2. | Tūrisma aģentūru ienākuma avoti | 5 |
1.3.3. | Tūrisma aģentūru darba specifika un posmi | 6 |
2. | Informācija par tūrismu aģentūrām | 7 |
2.1. | Tūrisma žurnāla raksts | 7 |
2.2. | Starptautiskais profesionālais asociācijas interneta avots | 7 |
2.3. | Tūrisma statistiskie datu krājumi | 8 |
2.4. | Interneta avoti | 8 |
2.4.1. | Tourism. Principles, practices, philosophies | 8 |
2.4.2. | www.travellatvia.lv | 8 |
2.4.3. | www.remacotour.lv | 8 |
2.4.4. | www.apollo.lv | 9 |
3. | Tūrisma aģentūru sektora raksturojums | 10 |
Secinājumi | 11 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 12 |
Secinājumi
Šodien tūrismu firmas paliek vēl aktuālāk, jo klientiem ir izdevīgo nopirkt jau gatavo ceļojumu. Informācija ir pieejama ne tikai tūrisma aģentūru birojā, bet arī mājas lapā. Var atrast dažādās atsauksmes un izdarīt secinājumi vai ir vērts šai tūrisma aģentūrai uzticēties.
Ārkārtīgi lielā konkurence ceļojumu mazumtirdzniecībā izvirza divus galvenos aģentūras veiksmes nosacījumus: laba vadība un labs klientu apkalpošanas līmenis. Veids kā darbinieki strādā ar klientiem, ir vienlīdz nozīmīgs aģentūras veiksmes priekšnosacījums. Aģentūru darbiniekiem ir jābūt: labai valodu prasmei, personiskās īpašības un kontaktēšanās prasme, pārdošanas iemaņas.
Servisa kvalitātei ir ļoti liela nozīme, lai veicinātu tūrisma aģentūru servisa kvalitāti izmantot 8 faktorus: „error-free” mehāniku, „tas ir iespējams” attieksmi, informatīvs atbalsts, profilaktiska garantija, personiska izturēšanās, aģenta kontinuitāte, preces uzticība un atjaunošana.
Beigās es gribētu teikt, ka, ja gribās ceļot un nav pieredzes taisīt savu personīgu ceļojumu, tad būtu labāk uzticēties tūrisma aģentūrai, jo tur strādā profesionāļiem un kopā ar jūsu velēšanu jums varēs piedāvāt vairākus variantus. Toties pēc mana pieredzes, braucot tālāk par Eiropu būtu labāk izvēlēties tūrisma aģentūru.
…
Kopš neatkarības atgūšanas mūsu gadsimta deviņdesmito gadu sākumā, Latvijā sākās jauns posms tūrisma un tieši aģentūru attīstībā. Principiāli tiek mainīta tūrisma organizācija, blakus valsts uzņēmumiem rodas arvien vairāk privāto tūrisma firmu. Latvija atkal pilnvērtīgi iesaistās starptautiskajā tūrismā.