Vērtējums:
Publicēts: 23.10.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 1.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 2.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 3.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 4.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 5.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 6.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 7.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 8.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 9.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 10.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 11.
  • Referāts 'Jūgendstils un nacionālais romantisms Latvijas arhitektūrā', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Jūgendstila vispārējs raksturojums    3
2.  Jūgendstila attīstība Rīgas arhitektūrā    4
3.  Pazīstamākie Latvijas jūgendstila arhitekti    6
4.  Nacionālā romantisma vispārējs raksturojums un pirmsākumi Latvijā    8
5.  Pazīstamākie nacionālā romantisma arhitektūras pārstāvji    9
  Nobeigums    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Jūgendstils 19.gs. beigās un 20.gs. sākumā pārdzīvoja uzplaukumu visā Eiropā. Visspilgtāk šī stila pārstāvju centieni īstenojās tieši arhitektūrā, it īpaši individuālajā celtniecībā, taču tika celtas arī tirdzniecības ēkas, stacijas, teātru ēkas, daudzdzīvokļu īres nami. Jūgendstils ieviesa brīvu, funkcionāli pamatotu celtņu plānojumu, karkasa konstrukciju un jauno būvmateriālu (dzelzsbetona, stikla, metāla u.c.) plašu izmantošanu. Aktīvi tika risināts mākslas veidu sintēzes problēmas. Tādējādi bija sperts pirmais solis 20. gs. modernās arhitektūras attīstībā, veidojot pārejas posmu no 19. gs. otrās puses tradicionālajām formām uz 20.gs. arhitektūras risinājumiem.
Jūgendstila metodoloģijas pamatā bija neparasts, netradicionāls formu traktējums, kas saistījās ar simetrijas un regularitātes noliegumu, ar izteiksmīga arhitektoniskā tēla meklējumiem. Izplatību guva dinamiski būvmasu kārtojumi, plūstošas siluetu līnijas, jauns fasāžu noformējums ar īpašu ornamentālo dekoru. Iecienīti kļuva augu un dzīvnieku motīvi.
Jūgendstila arhitektūrā ornaments parasti ne tikai rotāja ēku, bet piedalījās arī tās iekšējās un ārējās kompozicionālās struktūras veidošanā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants