Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 1.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 2.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 3.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 4.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 5.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 6.
  • Referāts 'Tirgus cenas veidošanās', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ievāds


Cenas izvēles process spēlē nozimīgu lomu ražošanā, un ir atkarīgs no daudziem faktoriem. Jebkurš cenu veidošanas mehanisms ir, no vienas puses, saite starp cenu un cenu veidošanas faktoriem un , no otras puses, cenas un tas veidošanas, funkcionēšanas un izmaiņas laikā noteikšanas paņēmiens. Eksistē daži cenu veidošanas mehanismi un paņēmieni, no kuriem šajā darba tiks apskatīti: Izmaksu cenu veidošanas mehānisms un Tirgus cenu veidošanas mehānisms.


Izmaksu cenu veidošanas mehānisms

Šīs mehānismsbalstās uz to, ka preces cenas lielums ir stipri un taisni atkarīgs no ražošanas un apgrozijuma izmaksām, t.i, ražošanas procesa un realizācijas izmaksām naudas izteiksmē uz preces vienību.
Ir būtiski, ka izmaksu paņēmiens nenodrošina pilnīgu cenu veidošanas problēmas risinājumu tapec ka aizvieto preces cenas noteikšanas problēmu ar ražošanai un realizacijai dotajai precei patērēto līdzekļu noteikšanas uzdevumu. Līdz ar to sakuma uzdevums kļūst vieglāk, jo faktoru cenas ir vieglāk noteicamas neka preces cena. Pie tam izmaksu cenu veidošanas paņēmiens var tikt pielietots ražošanas faktoru cenu noteikšanai, ar ko veidojas "ķēdes" raksturs preces cenas izveidošanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants