Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 1.
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 2.
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 3.
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 4.
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 5.
  • Konspekts 'M. Montesori didaktiskie materiāli', 6.
Darba fragmentsAizvērt

M. Montesori ir “ brīvās audzināšanas” idejas paudēja. Viņa rakstīja, ka bērnam jāļauj brīvi attīstīties. M. Montesori metodoloģiskais pamats- antropoloģija. Galvenais atslēgas vārds- sajūtas (kognitīvi psiholoģiskajā aspektā). Pamatprincipi:
Bērna individualitātes ciešana,
Sajūtu un kustību attīstīšana,
Brīvība,
Uzmanības polarizācija,
Bērna vide.

Pamatmetodes:
Bērnam daudz jākustas,
Bērnam jābūt atraisītam,
Bērnam jāattīsta domāšana,
Bērnam nevar apspiest personību, bērnam pašam jāizvēlas, ko apgūt.

M. Montesori sistēmas pamatā likti trīs principi:
Individualitāte,
Brīvība,
Ārējo jūtu veidošana.

Viņa izstrādājusi didaktisko materiālu, kas sastāv no 26 ierīcēm sajūtu attīstīšanai (audzināšanai), atskaitot garšas un ožas sajūtas. (Redzes, dzirdes, ādas, kinestēziskās jeb kustību sajūtas (M. Montesori lieto “motoriskās”), statiskās, organiskās).
M. Montesori didaktiskie materiāli ir “ materializētās abstrakcijas, ar kuru palīdzību bērns apgūst kategorijas un garīgo pamatkārtību. Ar šiem didaktiskajiem materiāliem, no vienas puses- bērns diferencē savu absorbējošo garu, atklāj tā struktūru, no otras puses- viņš apgūst jaunas īstenības formas. Bērns pats izvēlas didaktisko materiālu. Tas nozīmē- ilgi, intensīvi un rūpīgi meklējot, viņš atrod tieši tos materiālus, kuri viņam noderēs. Te darbojas uzmanības polarizācijas fenomens.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants