Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 1.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 2.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 3.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 4.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 5.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 6.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 7.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 8.
  • Konspekts 'Produkta marka kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Markas vārds (brand name) ir preces vai pakalpojuma markas sastāvdaļa, ko var iz­runāt un kas ir pazīstama pircējam. Piemēram, "Laima", "Staburadze", "Latvijas finieris", "Kellog's", "Lattelekom". Tas var būt viens vārds, vārdu grupa, cipari, burti un cita kombinācija.
Markas zīme (brand mark) ir īpašs simbols (emblēma), ko izmanto kopā ar preces vārdu. Tā ir markas daļa, ko var pazīt, bet nevar izrunāt (simbols, krāsas, burtu raksts utt.). Piemēram, "Laima" — burtu raksts, Coca-Cola — burtu raksts un krāsas (sarkana ar baltu), Shell Oil Company — gliemežvāks — simbols.
Tirdzniecības zīme (preču zīme) (trademark) ir marka vai tās daļa, kas ir reģis­trēta un kas tiek aizsargāta. Latvijas likumos tā tiek nosaukta par preču zīmi. To nevar lie­tot bez privātpersonas vai firmas atļaujas. Parasti tirdzniecības zīmei klāt ir burts R, tas nozīmē, ka zīme ir reģistrēta. Ja ir burti TM, tas nozīmē, ka zīme pieteikta reģistrācijai.
Kad ražotāji vai starpnieki izvēlas markas vārdu, viņi domā par to, lai tas kļūtu popu­lārs, palīdzētu cīņā ar konkurentiem un veicinātu produkta pārdošanu. Apkopojot daudzu uzņēmēju pieredzi, redzam, ka visveiksmīgākie marku veidi atbilst šādām prasībām:
1) tie ir īsi;
2) tie ir savdabīgi (atšķiras no pārējiem);
3) tie ierosina idejas, kas patīk patērētājiem.…

Atlants