Vērtējums:
Publicēts: 17.03.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Eseja 'Tiesas sprieduma analīze', 1.
  • Eseja 'Tiesas sprieduma analīze', 2.
  • Eseja 'Tiesas sprieduma analīze', 3.
  • Eseja 'Tiesas sprieduma analīze', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Zāļu aprite ir specifiska joma, kuru regulē speciālie likumi. Eiropas Savienības ietvaros zāļu reklamēšanu personām regulē Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 6.novembra direktīva 2001/83/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz cilvēkiem paredzētām zālēm (turpmāk – direktīva 2001/83/EK). Minētās direktīvas preambulas 45. un 47.apsvērums norāda, ka bezrecepšu zāļu reklamēšana iedzīvotājiem varētu ietekmēt sabiedrības veselību, ja tā ir pārmērīga un nepārdomāta. Ja zāļu reklamēšana iedzīvotājiem ir atļauta, tai būtu jāatbilst dažiem būtiskiem kritērijiem, kas būtu jādefinē. Zāļu reklamēšana personām, kam ir tiesības tās parakstīt vai pārdot, papildina šīm personām pieejamo informāciju. Tomēr uz šo reklāmu būtu jāattiecina stingri nosacījumi un efektīva uzraudzība.
Noteikumi Nr.378 ir izdoti, pamatojoties uz likumiem, kuru mērķi nav šauri vērsti tikai uz patērētāju tiesību aizsardzību. Noteikumu Nr.378 struktūra arī liecina, ka tiek savstarpēji nodalīta reklāma, kas ir domāta speciālistiem no tādas, kuras mērķauditorija ir patērētājs. Līdz ar to noteikumu Nr.378 struktūra ietver dažādus pārkāpuma veidus, proti, tādus, kas ir kvalificējami kā Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma pārkāpumi, gan arī tādus, kas ir kvalificējami kā Reklāmas likuma pārkāpumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants