Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 1.
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 2.
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 3.
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 4.
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 5.
  • Konspekts 'Izglītība. Mediji', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Sociologu izpratnē izglītība ir strukturēta socializācijas forma, ar kuras palīdzību zināšanas, prasmes un vērtības tiek nodotas no paaudzes paaudzē. Izglītošanās notiek ne tikai skolā. Mācīšanās nebeidzas skolā, arī pieauguša cilvēka dzīvē turpinās izglītošanās – uzsākot jaunu darbu, ir jāiemācās darba devēju noteikumi, kļūstot par vecāku ir jāiemācās kā mainīt autiņu un, sasniedzot pensijas vecumu, indivīds var iemācīties piekopt jaunus hobijus. 1
Skolu sociālās funkcijas. Pirmsindustriālajā sabiedrībā bērnus apmācīja viņu vecāki – meitenes skatījās kā sievietes rīkojas virtuvē, apkopj dārzu, audzina bērnus, zēni devās kopā ar vīriešiem medībās, darināja darbarīkus un ganīja mājlopus. Vērtības un ticību apguva klausoties stāstus un mītus. Modernajā sabiedrībā ir saglabājies arī šāds mācību veids, taču, lai spētu apgūt lielo zināšanu kvantumu, mācības notiek arī organizētās iestādēs – skolās. Skolas pilda divas funkcijas: deklarācijas un slēpto funkciju.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants