Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem izpēte', 1.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem izpēte', 2.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem izpēte', 3.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem izpēte', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Valodas īpatnības.
Zēns atpazīst gandrīz visus burtus, bet nespēj tos saliedēt zilbēs, vārdos. Burtu rakstību nav apguvis, nespēj uzrakstīt vārdu diktātu ar rakstītiem burtiem. Spēj pārrakstīt tikai rakstītu tekstu. Grūtības sagādā orientēšanās burtnīcas lineatūrā.
Uz jautājumiem atbild ar vienu vārdu- ziemā, bumba. Par redzamo attēlā stāsta daļēji, pārsvarā ar ļoti primitīviem teikumiem- Tur ezis. Vārdu krājums nabadzīgs.
Runa neskaidra, neizrunā daudz skaņas, arī aizstāj, jauc. S-t, z-d, r-l-ļ, š-ķ. Vārdos neizrunā visas zilbes, izlaiž, pārstata- ziemelis- zielis.
Runas temps nedaudz paātrināts, runa monotona, bez izteiksmīguma.

Zēns regulāri apmeklē logopēdijas nodarbības. Logopēde uzsver, ka skaņu uzstādīšana grūtības nesagādā. Zēns cītīgi pilda artikulācijas vingrinājumus, bet nekādi neveicas ar automatizēšanu ne vārdos, ne vārdu savienojumos, ne teikumos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants