-
Kārtības policijas dienestu amatpersonu rotācijas pozitīvie un negatīvie aspekti
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | KĀRTĪBAS POLICIJAS DIENESTU AMATPERSONU ROTĀCIJAS JĒDZIENS | 7 |
2. | KĀRTĪBAS POLICIJAS DIENESTU AMATPERSONU ROTĀCIJAS PRAKTISKIE ASPEKTI | 12 |
2.1. | Kārtības policijas dienestu darba specifika | 12 |
2.2. | Kārtības policijas dienestu amatpersonu tiesību aizsardzība rotācijas laikā | 18 |
3. | PASTĀVOŠAIS TIESISKAIS REGULĒJUMS AMATPERSONU PĀRCELŠANAI CITĀ AMATĀ | 21 |
4. | KĀRTĪBAS POLICIJAS AMATPERSONU ROTĀCIJAI NEPIECIEŠAMAIS TIESISKAIS PAMATOJUMS | 27 |
Nobeigums | 29 | |
Literatūras un avotu saraksts | 31 |
NOBEIGUMS
Kārtības policijas dienestu- operatīvās vadības, satiksmes uzraudzības, patruļdienesta, konvoja un īslaicīgās aizturēšanas vietu dienestu amatpersonu rotācija ir plānveida, regulāra, speciāli reglamentēta amatpersonu pārcelšana citā amatā tajā pašā hierarhijas līmenī.
Kārtības policijas dienestu- operatīvās vadības, satiksmes uzraudzības, patruļdienesta, konvoja un īslaicīgās aizturēšanas vietu dienestu amatpersonu regulāra rotācija kopumā var uzlabot dienestu darba kvalitāti, amatpersonu profesionālo izaugsmi, tāpēc ir ieteicama regulārā šādas rotācijas veikšana. Kopumā amatpersonu rotācija, ņemot vērā lietderības principu un amatpersonu zināšanu un prasmju pilnīgu un efektīvu izmantošanu, ir pielietojama visā Valsts policijā, ne tikai Kārtības policijas dienestos.
Kārtības policijas dienestiem- operatīvās vadības, satiksmes uzraudzības, patruļdienesta, konvoja un īslaicīgās aizturēšanas vietu dienestiem, piemīt gan kopīgas iezīmes, gan arī atšķirīga dienesta specifika, kas izpaužas gan kā atšķirīga kompetenece, dienesta pienākumi, gan arī kā atšķirīgas prasības amatpersonām. Tie ir faktori, kas jāņem vērā veicot Kārtības policijas amatpersonu rotāciju.
Papildus šiem faktoriem, veicot amatpersonu rotāciju, jāņem vērā amatpersonu tiesību aizsardzība.
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 12.un 12.1 ir paredzētas iespējas pārcelt Valsts policijas, tajā skaitā arī Kārtības policijas amatpersonas citā amatā, pamatojoties ar dienesta nepieciešamību. Tomēr šīs normas sava formulējuma dēļ nav pilnībā izmantojamas regulāras amatpersonu rotācijas pamatojumā.
Lai ieviestu regulāru amatpersonu rotāciju praksē, ir nepieciešami šādi papildinājumi normatīvajos aktos.
…
Lai gan personāla rotācija mūsdienās tiek analizēta arvien plašāk, ir grūtības atrast šī procesa definīciju. Aizsardzības ministrijas Personāla politikas dokumentā ir sniegta šāda personāla rotācijas definīcija: “Rotācija- personāla pārcelšana citā amatā tajā pašā vai citā iestādē, lai novērstu rutīnas iestāšanos un paaugstinātu motivāciju”. Pēc autora domām, šī definīcija ir izmantojama, ņemot vērā to, ka Aizsardzības ministrija un Iekšlietu ministrija ir līdzīgas nozares, kurās ir jārisina līdzīgi personāla vadības jautājumi. Sastopams šāds personāla rotācijas skaidrojums: “personāla rotācija ir darbinieku pārcelšana no viena amata uz citu vienas organizācijas ietvaros. Šādas pārvietošanas raksturīgākā īpatnība ir amata maiņa. Šāda pārcelšana var būt: • paaugstinājums. Šajā gadījumā nemainoties darbības sfērai pieaug atbildība un paplašinās pienākumu loks. Palielinās atalgojums. Šī ir vertikālā izaugsme; • amata nosaukuma maiņa. Šajā gadījumā pienākumi paliek iepriekšējie, mainās tikai amata nosaukums; • darba pienākumu pildīšanas vietas maiņa. Šajā gadījumā amata nosaukums un pienākumi nemainās, mainās tikai vieta, kur tie tiek pildīti; • darbības sfēras un amata pienākumu maiņa. Darbinieks šajā gadījumā pāriet uz pilnīgi jaunu amatu un apgūst viņam nezināmu darbības sfēru tajā pašā organizācijā. Tā ir horizontālā rotācija.” Pētījumā tiks sīkāk analizēta Kārtības policijas dienestu amatpersonu horizontālā rotācija.