Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 1.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 2.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 3.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 4.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 5.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 6.
  • Konspekts 'Jāņa Einfelda jaunrades process', 7.
Darba fragmentsAizvērt


Radošā personība.
1. Personības izveidi stimulējošie faktori:
• tēva mātes priekšā lasītās pasakas ,
• pārcelšanās uz „ūdeņu un grīvu metropoli” Bolderāju kopā ar māti ,
• bērnībā radītie „gabaliņi” – drukātiem burtiem burtnīcās ierakstīti stāstiņi par ikdienišķām lietām, suņu pajūgiem ziemeļos, šausminoši „spiegu gabali” gluži vai Čeiza garā, dēku romāni pusaudža gados,
• attiecības ar māti – māte kļūst par dēla priekšā lasīto sacerējumu klausītāju un pirmo vērtētāju (arī „Cūku grāmatu” J. Einfelds lasīja priekšā mātei), mātes kā mūziķes ietekme uz dēlu,
• vēlme kļūt par žurnālistu,
• interese par kultūru – lasījis pasaules literatūras klasiķu darbus, klausījies simfonisko mūziku,
• attiecības ar skolotāju Andu Kubuliņu,
A.Kubuliņa: „Strādāja Jānis kā negausīgs un nekurnēdams, līdz pienāca diena, kad parādīja pirmo pasaku „Karavīra dvēselīte”.”
• nacionālās kultūras pēctecības apziņa ,
• nepatika, naids, nosodoša attieksme pret televīziju – „televizors ir četrstūraina kubveida kastīte, bet ļaunākais ir tas, kas tur iekšā” ,
• sociālās problēmas, sabiedrība, vide.

Autora komentārsAtvērt
Atlants