Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 1.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 2.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 3.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 4.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 5.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 6.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 7.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 8.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 9.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 10.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 11.
  • Prezentācija 'Reaktīvie dzinēji', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Reaktīvais dzinējs
Reaktīvais dzinējs ir dzinējs, kas rada vilci, kustībai pretējā virzienā izsviežot darbvielas (gāzes, plazmas) strūklu vai fotonu plūsmu. Raķešdzinējs sastāv no dzinējiekārtas un darbvielas avota.
Vēsture
30. gados inženieris Hanss fon Ohains un angļu un inženieris Frenks Vitls neatkarīgi viens no otra izveido reaktīvo dzinēju prototipus. F.Canders izgudroja pirmos PSRS reaktīvos dzinējus;
1933. gadā gaisā pacēlās pirmajā PSRS raķetēm GRID-X ar šķidrā kurināmā dzinēju;
Strauja attīstība notika 2. pasaules kara laikā;
1943. gadā gaisā pacēlās pirmā lidmašīna ar tādu reaktīvo dzinēju, kāds ir sastopams vairumam mūsdienu lidmašīnām.
Reaktīvo dzinēju veidi
Propellers (700 km/h);
Turbopropellers (926 km/h);
Caurplūdes reaktīvais dzinējs (1000 km/h);
Raķešdzinējs;
Turboreaktīvais dzinējs;
Turboventilators (2000 km/h).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants