Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vides elementi', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vides elementi', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vides elementi', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vides elementi', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vides elementi', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Vērtības, attiecības, reliģija un valoda – visas šīs sfēras ir savstarpēji ļoti cieši saistīti. Šobrīd starptautiskajā mārketingā liela uzmanība tiek pievērsta reliģijas izpētei, jo tā ļoti iespaido partneru savstarpējās attiecības. Tiek izšķirtas:
Augsta konteksta kultūras – starppersonu attiecībās vislielākā loma ir intuīcijai un situācijai, kā arī tradīcijām (attiecību noformēšana nav obligāta). Dotais kultūras tips ir raksturīgs Āzijas tautām.
Zema konteksta kultūras – visām starppersonu attiecībām jābūt maksimāli formalizētām, nav tradīciju ietekmes. Šis kultūras tips ir raksturīgs Eiropai, ASV.
Kultūru mēdz klasifikācija, balstoties uz četriem kritērijiem:
hierarhisku kāpņu garums - raksturo vienlīdzības pakāpi starp cilvēkiem, proti, jo lielāka starpība starp cilvēkiem, jo garākas ir hierarhiskas kāpnes;
attieksme pret nenoteiktības stāvokli - attieksme pret plānošanu un kontroli;
individuālisms – cilvēka pieņemtā lēmuma neatkarības pakāpe;
maskulinisms – kad cilvēki dod priekšroku sievišķo jeb vīrišķo uzvedības modelim, proti, jo vairāk ir piekopts vīriešu modelis, jo augstāks ir maskulinisma līmenis.

Politiski - tiesiskā vide - Mārketinga lēmumus nozīmīgi ietekmē arī politiskās un juridiskās vides attīstība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants