Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 1.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 2.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 3.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 4.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 5.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 6.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 7.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 8.
Darba fragmentsAizvērt


Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē – patērētāja maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu.

Veidojot cenu, uzņēmuma jāņem vērā visi iekšējie un ārējie faktori.
Cenu veidošanas koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa.

Atkarībā arī no uzņēmuma mērķiem atšķirsies arī cenu veidošanas pieeja. Uzņēmējdarbības mērķi, kas sasniedzami, nosakot optimālas cenas, būtu: nodrošināt izdzīvošanu – ja krasi mainās pieprasījums vai radusies spēcīga konkurence, vai ražošana sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Tad jānosaka zema produkta cena; maksimāli palielināt peļņu – salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām; gūt vadošo vietu tirgū - pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot augstu peļņu, stabils stāvoklis tirgū tiek nodrošināts ar iespējami zemām cenām; preču kvalitātes līderība – samērā augstās cenas kompensē lielos izdevumus zinātniskās pētniecības darbiem; u.c. uzņēmuma mērķi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants