Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.08.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 1.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 2.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 3.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 4.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 5.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 6.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 7.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 8.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 9.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 10.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 11.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 12.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 13.
  • Prezentācija 'Primitīvisms. Modernisms', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Kā to pierādīja fovistu, ekpresionistu un arī Pikaso glezniecība, 19. gs. beigās radās interese par primitīvo tautu mākslu
Šī interese veicināja ‘’naivās’’ mākslas attīstību
Viens no pirmajiem māksliniekiem, kas sajuta šo vajadzību atkāpties no augstās, akadēmiskās mākslas, bija Pols Gogēns
Naivo mākslu sāka atklāt uz gadsimtu mijas sliekšņa, un atklājēji bija gan tālaika ievērojamākie mākslinieki mēklētāji (Siņaks, Delonē, Lekorbizjē, u.c.), gan arī slavenie literāti (G. Apolinērs) un pētnieki (V. Ūde).
Primitīvisms iekaroja sev redzamu vietu 20. gs. mākslā un tam bija raksturīgas divas ievirzes:
Amatieru, autodidaktu darbība;
Profesionāļu darbība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants