-
Starpkultūru izglītības veicināšana
Mēs dzīvojam laikmetā, kam raksturīga dinamika, pārmaiņas un daudzveidība. Tik strauju laika ritējumu un informācijas apmaiņas iespēju cilvēce vēl nekad nav piedzīvojusi. Līdz ar to loģisks rodas jautājums- kāds ir jāaudzina nākotnes cilvēks, ja cilvēks aug vienos kultūras un sadzīves apstākļos, mācās jau citos un savu karjeras un personības izaugsmes attīstību veic vēl citos?
Mēs, cilvēki, esam atšķirīgi pēc dažādām pazīmēm un mēs identificējamies pēc daudziem, dažādiem kritērijiem- pēc dzimuma, vecuma, fiziskajām īpašībām, personības, vaļaspriekiem, sociālā statusa, reliģiskās piederības, vērtību skalas, uzskatiem utt.
Vēsture ir pieredzējusi vairākus imigrācijas viļņus, un šodien Eiropa ir mājas daudzu kultūru cilvēkiem. 21. gadsimta realitāte ir tāda, ka mēs dzīvojam daudzkultūru sabiedrībā. [1. 13.lpp.]
Šie jautājumi mums šķiet viegli saprotami, kad mēs domājam par cilvēkiem un citām sabiedrībām vai valstīm, jo novērtēt no malas vienmēr ir vieglāk. Taču mums ir jārespektē tas, kas notiek mūsu pašu Latvijas valsts teritorijā.
Latvijai vienmēr ir bijusi un arī būs daudzkultūru sabiedrība. Mūsu valstī dzīvo daudz dažādu tautību pārstāvji. …
Mūsdienu dažādās kultūras, nacionālās, etniskās un reliģiskās grupas dzīvo vienā un tajā pašā teritorijā, veidojot daudzkultūru sabiedrību, bet tās ne vienmēr nonāk kontaktā viena ar otru. Tāda ir sabiedrība, kurā atšķirība bieži tiek uztverta negatīvi, dažādība tiek uzskatīta par draudiem, un parasti tā ir laba augsne aizspriedumiem, rasismam, un ir viens no lielākajiem cēloņiem diskriminācijai. Bet, lai sabiedrība kļūtu patiešām starpkulturāla, un nevis tikai sastāvoša no daudzām kultūrām, katrai sociālajai grupai ir jāspēj dzīvot vienlīdzīgos apstākļos neatkarīgi no tās kultūras, dzīvesveida vai izcelsmes.Starpkultūru izglītība ir viens no galvenajiem līdzekļiem, kas mums ir pieejami, lai palīdzētu izmantot daudzkultūru sabiedrības sniegtās iespējas.