Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 1.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 2.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 3.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 4.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 5.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 6.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 7.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 8.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 9.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 10.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 11.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 12.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 13.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 14.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 15.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 16.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 17.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 18.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 19.
  • Prezentācija 'Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijā', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Audzināšana   
  Audzināšanas mērķis   
  Audzināšanas mērķa raksturojums, pedagoģiskās domas vēsturē   
  Audzināšanas mērķa problēmas risinājumi latviešu gara mantojumā   
  Audzināšanas procesa galvenie uzdevumi   
  Secinājumi   
Darba fragmentsAizvērt

Atzina, ka skolēnos jāieaudzina latviska lepnuma apziņa, mērķis – izaudzināt lepnu tautu. Lai to sasniegtu, jārāda tēvu darbi, gara pūrs.
Personības ideāls – tās radītspēja, iekšēja brīvība, pašpietiekamība, atbildība. Augstākais tikums – pašsavaldīšanās. Brīvā griba – labais. Viņa uzskatīja, ka katrs cilvēks pats dzīves jēgu risina no jauna, katrs to meklē un izcīna. Galvenais - tīra sirdsapziņa.

Dzīve jāsaprot, izejot no dzīves uzdevuma un mērķa viedokļa. Dzīves mērķa un uzdevuma izpratne ir prāta rezultāts.
Uzskata, ka audzināšanas mērķis ir daudzpusīgi un harmoniski attīstīta un sabiedriski aktīva personība – pilsonis, kas būtu sagatavots darbam un uzticīgs tēvzemei, kas apguvis saskarsmes mākslu un dzīvo pilnvērtīgu kultūras dzīvi.

Audzināšanas procesa galvenie uzdevumi
Atklāt katra skolēna individuālās iespējas un veicināt to attīstību
Radīt katram skolēnam iespējas un apstākļus, lai apgūtu cilvēces sabiedrisko un garīgi tikumisko pieredzi un iegūtu personisko pieredzi mijiedarbībā ar apkārtējo pasauli
Iemācīt skolēniem izmantot savas individuālās
iespējas un iegūto pieredzi mijiedarbībā ar
apkārtējo pasauli

Nobeigums
Audzināšana atrodas ciešā sadarbībā ar audzināšanas ideālu. Ideāli ir konkrētas sabiedrības, cilvēku grupas vai personības pieņemtie priekšstati audzināšanas procesā.
Apzināts mērķis ir viens no motīviem, kas virza un regulē cilvēka darbību. Mērķa saturu nosaka cilvēka reālās darbības iespējas.

Atlants